Luxor Theater & Naturalis winnaars Cultuurmarketing Awards 2017

Luxor Theater & Naturalis winnaars Cultuurmarketing Awards 2017

16-06-2017 (14:07) - Prijzen

Luxor Theater Rotterdam en Naturalis hebben de prijzen voor de beste marketingcases in de culturele sector in de wacht gesleept.  Deze editie van de Cultuurmarketing Awards werd er een recordaantal van 57 cases ingezonden door culturele instellingen afkomstig uit heel Nederland.

twee categorieën

De Cultuurmarketing Awards zijn een beloning voor creatieve, effectieve en inspirerende marketingcases in de cultuursector. De awards worden uitgereikt door netwerkorganisatie Cultuurmarketing. Deze editie kon er ingediend worden in twee categorieën: de Branddoctors Merk & Experience Award en de Centercom Campagne Award. Ook werd er een publieksprijs uitgereikt.

Branddoctors Merk & Experience Award
Binnen de Branddoctors Merk & Experience Award was de jury op zoek naar merkcases waarbij het cultuurmerk aansluit op de tijd waarin wij leven en de klant centraal staat. De vakjury bestaande uit Stephan Fellinger (juryvoorzitter), dr. Daan Muntinga, Daan Remarque, Hilde Smetsers, Sonja Stalfoort en Bianca van Zwol koos Luxor Theater Rotterdam als winnaar. “Bij deze rebranding-case zijn de eigen medewerkers het krachtige fundament. Luxor Theater Rotterdam voert dat sterk door en zet ook in op een vaak vergeten bouwsteen: gastvrijheid”, aldus juryvoorzitter Stephan Fellinger.

Centercom Campagne Award
Binnen de Centercom Campagne Award was de jury op zoek naar inspirerende en effectieve marketingcommunicatiecampagnes. De vakjury bestaande uit Anita Mooiweer (juryvoorzitter), Peter Joziasse, Patricia Liplijn, Scato van Opstall, Joost Schrage en Filine Verhagen koos Naturalis als winnaar. “Heel Nederland in de ban van T-Rex. Dat was het doel van deze campagne en Naturalis heeft dit doel glansrijk behaald. In de ijzersterke campagne die integer is uitgevoerd komen slimme marketing en samenwerking samen”, aldus juryvoorzitter Anita Mooiweer. 

Publieksprijs
Het aanwezige publiek - bestaande uit cultuurmarketing vakgenoten uit het gehele land - kreeg na 11 presentaties van de genomineerden de kans om hun stem uit te brengen voor de Publieksprijs. De campagne van de theaterproductie De Marathon, ingestuurd door Luxor Theater en KemnaSenf kreeg de meeste stemmen en won de Publieksprijs. “Een unieke samenwerking tussen producent en theater zorgde voor een unieke campagne. Heel tof dat alle collega’s uit heel Nederland dat op deze manier waarderen” aldus Jeroen de Jager van Luxor Theater Rotterdam. 

57 inzendingen, 11 genomineerden en 3 winnaars
Dit jaar werden er 57 marketingcases ingestuurd voor de Cultuurmarketing Awards; bijna een verdubbeling ten opzichte van de vorige editie in 2015. De vakjury nomineerde ARTtube, het Fries Museum, Luxor Theater (in beide categorieën), Museum Boijmans Van Beuningen, Naturalis, PS|theater, Rotterdam Philharmonisch Orkest, TAQA Theater de Vest, TivoliVredenburg en het Van Gogh Museum.