Laatste kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki 2023 bekend

29-01-2024 (10:30) - Awards

De kwartaalwinnaars van het laatste kwartaal voor de Ster Gouden Loeki 2023 zijn bekend.

Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft weer veel nieuwe tv-commercials gezien en beoordeeld. Deze 10 leuke, ontroerende, spraakmakende en bijzondere commercials maken kans op de felbegeerde prijs.

In alfabetische volgorde:
Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met 'Kerst gaat vooral om met wie je aan tafel zit'
Allianz Direct & Alfred International met 'It's not hard to be smart'
Alzheimer Nederland met 'Wat alz... het jouw broertje is?'
Doritos met 'For the bold in everyone'
Hema & Hotel L'Amour met 'Kerst'
Hornbach & Heimat TBWA met 'Iedere m2 verdient de beste ter wereld te zijn!'
Kruidvat & DDB Unlimited en Eigen Fabrikaat met 'Gezondheidsvragen'
KWF & Video agency Viduate met 'Voor het leven'
Lidl & BBDO Germany met 'Magische feestdagen'
Staatsloterij & TBWA\NEBOKO met 'Geloof in geluk' 

Hier kun je de commercials bekijken. 

Hoe werkt de Gouden Loeki?

Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste en populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op. Deze 40 commercials worden opnieuw aan een onafhankelijk panel van GfK voorgelegd, met als resultaat de 10 finalisten van het jaar. Ben je benieuwd naar waar een reclame aan moet voldoen om kans te maken op de felbegeerde prijs? Meer informatie hierover vind je op de website.

De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt voor 75% bepaald door het publiekspanel en voor 25% door het Nederlands publiek.