Jong zijn en vooral blijven

19-03-2015 (14:10) - Appen met

We started from the bottom. We zijn op weg en komen eigenlijk net pas kijken. Een echte New Kid dus’, aldus creative director Ronald Wildschut van New Kids on the Block-kanshebber Mixx’d. Dit heel jonge bureau is het onderwerp in de zesde Barometer in aanloop naar de halve finale op 31 maart.
 
Wat maakt jullie de perfecte deelnemer en misschien winnaar van New Kids on the Block? 
‘Wij zijn een bureau dat niet gelijk een vergelijkend klantenportfolio heeft als de andere deelnemers, we started from the bottom. We zijn op weg en komen eigenlijk net pas kijken. Een echte New Kid dus. We zijn onder de naam Mixx’d  nu zo’n 2,5 à 3 jaar bezig, maar we zijn er nog lang niet! We hebben 100% de ambitie en drijfveer om bij de top te komen. Ooit in de huiskamer begonnen in Utrecht, zit onze hoofdvestiging nu in Groningen en hebben we een kleine dependance in Utrecht behouden. Ik zeg altijd maar dat je niet uit Amsterdam hoeft te komen om de wereld te willen veroveren.’ 
 
Wat is jullie USP? 
‘Ik noem Mixx’d voor mijzelf altijd ‘klein, maar fijn’. We zijn een klein bureau en dus hebben wij met veel van onze projecten een persoonlijke benadering naar onze partners. Korte lijnen en een flexibele werkwijze. We gaan altijd een stapje verder en komen met die creatieve ideeën die onze partners nodig hebben. Ons doel is om content te creëren voor onze opdrachtgevers die de conversatie op gang brengt tussen merk en consument. Praten, luisteren, reageren en vooral bijschaven waar nodig. Ons doel is om de merken van onze partners niet meer over te laten komen als die grote boze wolf die niet bereikbaar is, maar juist die de dialoog aan gaat met zijn doelgroep en deze te activeren. ‘
 
Werken jullie voor een bepaald type klant, of een zo breed mogelijk pakket aan verschillende soorten opdrachtgevers?
‘Sinds begin dit jaar zijn we druk bezig met een vernieuwde positionering. Daar we voorheen verschillende diensten aanboden onder een dak, zijn we nu bezig om dit meer te scheiden. In de roadmap die we voor dit jaar hebben uitgezet, gaan we van full-service reclamebureau naar een creatief communicatiebureau met online branded content als specialisme. De overige diensten, zoals het ontwikkelen van websites en grafisch werk, zullen onderverdeeld worden in een nieuwe onderneming welke naast Mixx’d gepositioneerd zal worden als strategisch partner. Daar we dus eerst een breed pakket hadden aan diensten en verschillende opdrachtgevers, zal Mixx’d zich meer gaan focussen op merken die durven, die ambitieus zijn en die vooral in ons werk geloven. We werken niet alleen direct met de eindklant zelf, maar werken vaak ook samen met andere bureaus. We hebben een sterke ervaring met drank-gerelateerde merken. Zo maakten we werk voor onder andere Bacardi, Eristoff, Martini & het Thaise biermerk Singha Beer.’
 
Hoe sterk is de concurrentie, verwacht je? 
‘We zien dat de concurrentie sterk is. De één kennen wij beter dan de ander en er zijn zelfs partners van ons genomineerd, bijvoorbeeld A Friend of Mine).  We zien dat deze bureaus al veel verder zijn dan dat wij zijn. Desondanks weten we maar al te goed waarvoor wij staan en gaan uit van onze eigen kracht: jong zijn en vooral blijven!’
 
Wat moet je als (relatief) jong bureau absoluut doen, wil je succes boeken?
‘Vooral durven om op je bek te gaan! Daar leer je van en het maakt je sterker.’ 
 
En wat is een absolute no-go?
‘Stoer doen. We blijven vooral onszelf, we willen ons niet beter voor doen dan de rest. We hebben nog veel te leren en doen vooral ons eigen ding: hetgeen wat wij leuk vinden!’
 
Waarin zijn ‘wij’, Nederland, beter dan wel anders in vergelijking met buitenlandse bureaus? 
‘Nederlanders gaan voor het beste van het beste. We deinzen niet terug bij tegenslagen en willen alsmaar innoveren. Ondernemerschap en de wil om bij de top te behoren stroomt door onze bloedvaten.’  

Wat is jullie ultieme reclameprijs? Lamp, Leeuw, Esprix, Accent, Spin of Effie? 
‘Laten we bij het begin beginnen! De SAN Accent New Kids on the Block, daarna gaan we voor de rest.’
 
Waar zijn jullie momenteel mee bezig en wat gaan we binnenkort zien? 
‘Dit jaar zijn we dus druk bezig met onze nieuwe positionering vorm te geven. Dit houdt in dat we een frisse lik verf gaan geven aan onze website en andere kanalen. We hebben de ambitie om dit jaar te groeien en gaan daarin tot het uiterste. Het winnen van de SAN Accent New Kids on the Block, zou een mooi begin zijn om dat doel te bereiken.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.