Compagnie des Alpes kiest na pitch voor Emakina

28-02-2024 (11:17) - Bureaus

Compagnie des Alpes heef Emakina geselecteerd om hun digitale marketing voor geslecteerde attractieparken op zich te nemen. Deze keuze komt na een uitgebreid pitchproces, waarbij The User Agency als winnaar uit de bus kwam tussen talrijke concurrenten.

Compagnie des Alpes is al 30 jaar een pionier in de vrijetijdssector. Het bedrijf, dat in 1989 werd opgericht als exploitant van skigebieden, heeft zich sindsdien uitgebreid met meer dan 10 berggebieden en 12 pretparken, aangevuld met vastgoed en toeristische activiteiten. De themaparken omvatten bekende merken zoals Walibi, Parc Astérix, Futuroscope, France Miniature, Aqualibi, Chaplin’s World en Bellewaerde.

Emakina zal haar strategische, technologische en creatieve kennis inzetten om een ‘sitefabriek’ te ontwikkelen voor de verschillende websites en apps van het CDC beheerde bedrijf. De term ‘sitefabriek’ verwijst naar een centrale bron voor bedrijven die meerdere digitale ruimtes beheren. Hiermee kunnen ze een mastertemplate creëren en hebben ze een administratieve interface voor bulkwijzigingen. Emakina zal de websites en apps van de meeste attractieparken van Compagnie des Alpes vernieuwen met behulp van het Adobe Experience Manager (AEM) platform.  


Media

Marketing

Economisch