Eigen Fabrikaat wordt DDB Retail

27-02-2024 (15:13) - Bureaus

In de praktijk waren ze al één voor klanten als Kruidvat en Veilig Verkeer Nederland, maar nu bundelt DDB alle merk- en retailactiviteiten in één huis en gaat Eigen Fabrikaat verder als DDB Retail.

Karina Buitenhuis van DDB Retail: “Het retailspel van vandaag is elke dag weer superuitdagend en leuk. De toenemende complexiteit van fysieke en digitale conversie en de potentie van integrale aanpak met retailmedia bieden enorm veel kansen. Die kunnen we optimaal benutten door de samenwerking met de inhuis merk-, data- en social-specialisten. En tegelijkertijd voegen we als DDB Retail vanuit ons Eigen Fabrikaat-DNA ook echt eigenheid toe aan content en retailuitingen die je anders in veel gevallen mist. We geloven niet alleen dat herkenbare eigenheid harder optelt voor je merk, we zien het ook in de cijfers.”

Barbara Bijlard, DDB Amsterdam: “Retailen doe je niet alleen voor retailklanten. Onze klanten willen geliefd én gewild zijn. Vaak zie je dat het los staat. Maar als het naadloos in elkaar overloopt, dan zie je dat dat echt ten goede komt aan de effectiviteit. Daarom verbinden we DDB Retail heel nadrukkelijk aan het DDB merk.”


 


Media

Marketing

Economisch