150 jaar Honig gevierd met traktatie voor voedselbank

19-01-2017 (10:29) - Campagnes

Honig bestaat 150 jaar en wil graag trakteren. Deze traktatie zal terecht komen bij de voedselbank. Onder de naam #samenaantafel start het merk een grootschalige campagne met als doel Nederlandse consumenten actiever te betrekken bij het werk van de voedselbanken.
 
Centraal onderdeel van de campagne zijn de zogeheten Benefiet-etentjes. Honig roept consumenten op om thuis een etentje te organiseren om zo geld in te zamelen voor de voedselbanken. Via Honig.nl vinden zij tips en recepten die als basis kunnen dienen voor het diner. Deelnemers die de meest originele foto van hun benefietetentje via social media met de hashtag #samenaantafel posten, maken kans op deelname aan het #samenaantafel diner op 20 maart, ter afsluiting van deze campagne. René Froger, ambassadeur van de voedselbanken, zal hier als gastheer aanwezig zijn.
 
Honig doet zelf ook een duit in het zakje, voor zijn verjaardag doneert het bedrijf 150.000 kant en klare, houdbare maaltijden Spaghetti Bolognese aan de voedselbanken. Ook gaat Honig samen met supermarkten door heel Nederland de consument bij de campagne betrekken. Bij elke verkochte Honig Maaltijdmix uit een voedselbankdisplay schenkt het bedrijf de komende periode een tweede exemplaar aan de voedselbanken. 
 
Honig ondersteunt de voedselbanken al jaren. René Froger roept mensen op om het voorbeeld van Honig te volgen: 'Per jaar kunnen de voedselbanken momenteel 80.000 mensen ondersteunen. Bijna 40% van hen is jonger dan 18 jaar. Meer support is dringend gewenst, want er zijn helaas veel meer Nederlanders die onze steun hard nodig hebben.' Meer informatie over de actie is te vinden op www.samenaantafelvoordevoedselbank.nl.