BRANDVUUR zet Modern Icons in voor CheeseDog

22-01-2024 (16:11) - Campagnes

Na een succesvolle pitch lanceert het op voeding gerichte merk- en campagnebureau BRANDVUUR de CheeseDog-campagne, met als slogan "CheeseDog: "We couldn’t make it more cheesy!" tijdens de Horecava.

Als onderdeel van de merkintroductie werden meer dan 10.000 CheeseDog-samples uitgedeeld.

Modern Icons

De merkontwikkeling en campagne van de CheeseDog zijn geïnspireerd door het creatieve concept 'Moderne Iconen'. Dit idee combineert herkenbare Nederlandse iconen met een eigentijdse, stedelijke uitstraling om alle doelgroepen aan te spreken, van jong tot oud, van Nederlander tot toerist. Bij de ontwikkeling is nadrukkelijk rekening gehouden met de clichématige verwachtingen van de doelgroep en de kaashistorie van Nederland en Vergeer Holland

Over de CheeseDog

De CheeseDog vindt zijn oorsprong in de rijke geschiedenis van Vergeer Holland, een van 's werelds grootste kaasrijpers. Deze kaassnack brengt eeuwenoude kaastradities samen met de drang naar innovatie, wat resulteert in een klassieker met een hedendaagse twist. De CheeseDog is een kaashotdog gemaakt van overwegend kaas, vanzelfsprekend vegetarisch, maar zonder dit nadrukkelijk te benoemen. 

Team

• Creative Concept en Art Director: Tijno Verkerke – Bureau Brandvuur
• Design: Odette Kramps – Skabelon
• Director of Photography: Remko Kraaijeveld
• Foodstyling: Eke Marien - Het Kookkantoor
• Styling: Marjolein Vonk
• Visagie: Ingrid Boekel

Horecava 

De CheeseDog werd groots gelanceerd tijdens de Horecava, waar dagelijks meer dan 2000 samples werden uitgedeeld vanuit een foodtruck aan duizenden potentiële klanten. Vergeer Holland spreekt van een weergaloze lancering die heeft geresulteerd in directe orders en opname in diverse assortimenten van OOH-kanalen. De CheeseDog is momenteel verkrijgbaar via OOH-kanalen en zal binnenkort beschikbaar zijn in de retail.