Bristol zet stappen tegen kinderarmoede

30-01-2024 (14:23) - Campagnes

In 2022 lanceerde Bristol voor het eerst de 'In my shoes'-campagne, waarmee het schoenen- en kledingmerk extra aandacht wilde vestigen op kinderarmoede.

Het succes van deze campagne leidde tot een vervolg in 2023. Bristol heeft het afgelopen jaar zich dan ook vol overgave ingezet voor de problematiek en diverse acties georganiseerd. Het financiële resultaat mag er zijn en wordt nu met veel trots geschonken aan Nationaal Fonds Kinderhulp.

In My Shoes

Kort voor Sinterklaas en Kerst lanceerde Bristol de 'In my Shoes'-sokkenlijn ter ondersteuning van gezinnen en kinderen in armoede. Tot op heden leverde dat €1.871,80 op. Klanten hadden gedurende december '23 ook de mogelijkheid om in alle Bristol-filialen vrijwillig te doneren, wat een som opleverde van €5.971,09. De sokken zijn ook in 2024 nog steeds verkrijgbaar in diverse kleuren voor mannen, vrouwen en kinderen, ze brengen ook een positieve boodschap over en ondersteunen het goede doel. Op deze manier blijft Bristol kinderarmoede onder de aandacht brengen én ondersteunt het de organisatie die zich dag in dag uit hiervoor inzet, namelijk Nationaal Fonds Kinderhulp.

Verschil maken

"We zijn ontzettend trots dat onze campagne voor kinderen in armoede écht een verschil maakt en hen meer kansen biedt. Voor deze kinderen zijn basisbehoeften zoals passende winterkleding, een warme deken en nieuwe schoenen helaas niet vanzelfsprekend. Als familiewinkel vinden we het belangrijk om jaarlijks extra aandacht te besteden aan dit onderwerp, omdat kinderarmoede dichterbij is dan we vaak beseffen." Elise Vanaudenhove - CEO bij Bristol

Een jaar van liefdadigheid

Bristol stimuleert niet alleen klanten tot donaties, maar ook het management en de medewerkers dragen hun steentje bij. Met de Family & Friends Closet Sale wist Bristol samen met het personeel €13.059,30 op te halen. Gecombineerd met de opbrengst van vrijwillige donaties en de sokkencampagne, komt het totale donatiebedrag op €20.902,19.