Campina zet in nieuwe campagne in op ‘een betere morgen’

15-01-2024 (07:00) - Campagnes

Campina legt vanaf nu de focus op ‘Campina, voor een betere morgen’. Het merk zet zich hiermee in voor een goede start van de dag met een lekker en goed ontbijt én voor een betere toekomst. De campagne is van de hand van Fitzroy.

Campina trapt af met een campagne over ochtendmensen, waarbij wordt ingezoomd op een voor velen bekend fenomeen: een ietwat moeizame ochtend. In samenwerking met Ipsos deed Campina onderzoek naar de ochtend van Nederlanders. Daaruit blijkt dat drie op de vier Nederlanders geen ochtendmens is, terwijl een goede ochtend juist het verschil kan maken voor de rest van de dag. Campina wil mensen daarom aanmoedigen de ochtendmens in zichzelf wakker te maken en zo Nederland helpen om alles uit de ochtend te halen. De nieuwe campagne is ontwikkeld in samenwerking met strategisch creatief bureau Fitzroy.

"We laten zien dat we er zijn voor een goede start van de dag met onze ontbijtproducten en ons tegelijkertijd inzetten voor een betere morgen voor volgende generaties”

 

Bertine Hidding, Brand Director Campina: “Campina zet zich al jaren in voor een goed begin van de dag met voedzame producten, maar we doen veel meer dan dat. We werken samen met onze boeren aan verschillende duurzame initiatieven. Zo zijn veel van onze boeren ook energieboer: ze wekken groene stroom op uit wind, zon en mest. Met deze energie produceren we alle Campina producten én rijdt sinds kort de eerste gekoelde elektrische vrachtwagen. We willen dit graag meer naar buiten brengen, omdat we hebben geleerd uit consumentenonderzoek dat mensen niet van ons weten dat we deze initiatieven ondernemen. Daarom zetten we nu in op ‘Campina, voor een betere morgen’. Hiermee laten we zien dat we er zijn voor een goede start van de dag met onze ontbijtproducten en ons tegelijkertijd inzetten voor een betere morgen voor volgende generaties.”

Ingesleten gewoontes veranderen

Het merk trapt ‘Campina, voor een betere morgen’ af met de campagne ‘Maak ook de ochtendmens in je wakker’. Het onderzoek van Ipsos liet zien dat maar een kwart van de Nederlanders een ochtendmens is. Een gemiste kans, want uit het onderzoek blijkt dat voor ochtendmensen die de ochtend als positief ervaren, de rest van de dag vaak ook goed is (69% eens). Genoeg reden voor Campina om mensen aan te moedigen om vaker een betere ochtend te hebben. Het hebben van een goed ontbijt bleek voor Nederlanders één van de belangrijkste ingrediënten te zijn voor een goede ochtend. Ruim een derde van de respondenten gaf aan graag verandering aan te willen brengen in zijn of haar doordeweekse ochtend. Ze willen vaker en gezonder ontbijten of meer tijd hebben voor het ontbijt (45%), meer tijd nemen voor beweging (34%) en eerder opstaan (29%). Ingesleten gewoonten en gebrek aan discipline staan verandering vaak in de weg. Daarom moedigt Campina in haar nieuwe campagne mensen aan om de ochtendmens in zichzelf wakker te maken en zo meer uit de ochtend te halen.

Snooze-tijd benutten

De campagne start deze week en bestaat onder andere uit tv-, online en radiocommercials en social uitingen. Daarnaast ontwikkelde Campina een activatiecampagne. Uit het consumentenonderzoek van Ipsos blijkt dat de helft van de Nederlanders die geregeld de wekker zet wel eens op de snoozeknop drukt en daardoor onder andere minder tijd heeft voor zichzelf – terwijl tijd en geen haast hebben juist ingrediënten blijken voor een goede ochtend.

Ook blijkt dat de gemiddelde snoozetijd 17 minuten is. Via online kanalen moedigt Campina Nederland aan om deze tijd anders in te zetten, door bijvoorbeeld een hardloopschema te gaan volgen, een frisse duik te nemen of alvast wat huishoudelijke taken te doen. Met tutorials van experts – die binnenkort te bekijken zijn in een online- omgeving - geeft het merk Nederlanders de handvatten dit soort doelen daadwerkelijk te behalen. Daarnaast gaat een aantal bekende Nederlanders de uitdaging aan om meer uit hun ochtend te halen.

Credits

Opdrachtgever: Campina
Concept: Fitzroy
Productie: Holyfools
Media: Wavemaker
PR: Coebergh Communicatie & PR
Muziek: Tambr