Familiehuis Daniel den Hoed brengt kankerpatiënten en familie dichter bij elkaar tijdens behandeling

20-02-2024 (12:25) - Campagnes

Onderzoek wijst uit dat goede sociale steun van kankerpatiënten zorgt voor minder stress en meer motivatie tijdens de behandeling. In deze moeilijke tijd van ziekte en behandeling wil je niets liever dan dicht bij elkaar zijn. In het Familiehuis Daniel den Hoed vinden kankerpatiënten en familie daarom een tijdelijk thuis, dicht bij het ziekenhuis.

De campagne draait om het belang van nabijheid van patiënten en familie en het warme gevoel van thuiskomen dat het Familiehuis biedt wanneer je dat het meest nodig hebt.

Interactieve outdoor uiting

In een interactieve uiting zien we een patiënte, waarmee het zichtbaar beter gaat naarmate je als voorbijganger dichterbij haar komt. Bij de ontwikkeling van de uiting is gebruik gemaakt van innovatieve technologie waarmee gedetecteerd wordt hoe dichtbij iemand is. Zo ontstaat er een emotionele connectie tussen de patiënte op het scherm en de voorbijganger.

De campagne, die via outdoor en online wordt uitgerold, is bedacht en ontwikkeld door NOSUCH Creative Agency in samenwerking met Inscape* Video Agency en Ocean Outdoor.

“Het is een schitterende campagne geworden waarbij de warmte heel duidelijk voelbaar is. En dat is precies wat we regelmatig terugkrijgen van gasten en zo belangrijk vinden. Een schot in de roos”, zegt Heidi Leeuwangh, verantworodelijk voor PR, Communicatie & Fondsenwerving Familiehuis Daniel den Hoed.

Met het concept voor de interactieve outdoor uiting won NOSUCH bij de Digital Creative Competition van Ocean Outdoor waardoor een mediabudget beschikbaar gesteld is.

Credits

Familiehuis Daniel den Hoed - Heidi Leeuwangh, Rachel Maréchal
Bureau - NOSUCH Creative Agency
Creatie - Matthijs Haagsman
Creative Director – Maarten Reynen
Productie - Inscape* Video Agency
Regie - Naomi Brusselman
DOP - Richard Spierings
Edit OLV - Johannes de Jong
Grading - Koert van der Ploeg
Muziek & Sound - MassiveMusic
Executie DOOH - Ocean Outdoor
PR - Havana Orange