Kokoro voor Trouw

23-03-2017 (11:21) - Campagnes

Kies voor een ander geluid. Dit is de boodschap die Trouw wil meegeven aan zijn potentiële lezers. De boodschap mag worden overgebracht door KOKORO Amsterdam. Dit doet het bureau met behulp van een nieuwe campagne.

In de campagne wordt duidelijk dat je bewust kunt kiezen voor ander geluid. ‘Trouw brengt constructief nieuws dat oplossingen aandraagt in plaats van problemen herhaalt. Want wat er in de wereld gebeurt hebben ze als krant niet in de hand. Hoe het gebracht wordt gelukkig wel’, is de lezing van het dagblad.  
 
De krant wil hiermee een tegengeluid laten horen tegen de veelal negatieve insteek van veel nieuwsmedia. Merlijn van Vliet (Creative Director Copy KOKORO Amsterdam) licht toe: ‘De negatieve insteek werkt angst en doemdenken in de hand. De meeste mensen zijn zich echter helemaal niet bewust dat hun blik op de wereld en zelfs hun gedrag op een dergelijke manier wordt beïnvloed.’
 
De nieuwe merkcampagne bestaat uit een tv-commercial, online video, printadvertenties en een radiocommercial. 
 
credits
Verantwoordelijk bij Trouw:
Brandmanager: Esther Nanninga 
Marketing Manager: Florianne Harmsen
Marketing Manager: Leo-Peter van Aerde 
 
Verantwoordleijk bij KOKORO:
Strategy Director: Caroline van Hoof
Creative Director Art: Wouter Vanhaeren
Creative Director Copy: Merlijn van Vliet
Project Manager: Valery Story
Account Director: Frieda Ulsamer de Waard
 
Filmproductie: 
Director - David Eilander
Art Director - Esra Ghilane
Editor: Wouter van Luijn
VFX / Online: Storm Postproduction
VFX Supervisor: Luuk Meijer
Grading: Bart Verraest
Sound design: Michael Sauvage
Music: Big Orange
Producer: Levi Wilbrink
Executive Producers: Jelani Isaacs / Sander Brenninkmeijer
Production Company: New AMS Film Company