Maak kennis met Mr. Box

01-07-2014 (17:29) - Campagnes

International Card Services (ICS), marktleider in de Benelux in de uitgifte van creditcards, lanceert een multimediale marketingcampagne. 
 
Het doel van de campagne, waarin animatiefiguur Mr. Box de hoofdrol speelt, is om bewustwording over de voordelen van het online betalen met de creditcard, zoals gemak en veiligheid, te vergroten. ICS geeft Visa en MasterCard creditcards uit, waarvan er in de Benelux zo’n 3,5 miljoen in omloop zijn.
 
De campagne is bedacht en ontwikkeld door reclamebureau Eigen Fabrikaat en geproduceerd in samenwerking met design & animatiespecialisten The Ambassadors. Binnenkort start ICS met een integrale PR-campagne, waarbij Het PR Bureau verantwoordelijk is voor de strategieontwikkeling, planning en implementatie. OMD verzorgt de mediaplanning, inkoop en strategie.
 
Rik Vandewall, Client Services Director van Eigen Fabrikaat: ‘Vanuit het centrale thema ‘Zeker met je creditcard’ gaan we heel Nederland bewust maken van de voordelen van deze vorm van online betalen. Daarvoor hebben we Mr. Box bedacht. Het animatiefiguur, de hoofdpersoon in onze campagne, weet als geen ander wat er allemaal mis kan gaan met een online bestelling.’
 
Peter Scholtens en Sikko Gerkema, creatief team bij Eigen Fabrikaat: ‘Met Mr. Box hebben we een sympathiek karakter gecreëerd waarmee we de creditcard nog toegankelijker willen maken voor een groot publiek. Je kan er namelijk veel meer plezier aan beleven dan je soms beseft.’