Martin Scorsese regisseert Super Bowl-campagne Squarespace

08-02-2024 (09:35) - Campagnes

Squarespace, het op design gerichte platform dat ondernemers helpt bij het opbouwen van bedrijven en merken online, onthult vandaag zijn tiende Super Bowl-campagne, geregisseerd door de iconische Martin Scorsese.

De Oscar-winnende regisseur speelt tevens de hoofdrol. De 30 seconden durende spot, getiteld 'Hello Down There', wordt uitgezonden tijdens de eerste helft van Super Bowl LVIII op 11 februari 2024. Squarespace helpt miljoenen ondernemers wereldwijd om succesvol te zijn. Binnen de commercial worden de services van Squarespace op ludieke wijze vertaald. De commercial laat zien hoe het platform wordt ingeschakeld door buitenaardse wezens die de aandacht willen trekken van de miljarden aardbewoners hier beneden.

Fluid Engine

Onder de regie van Martin Scorsese biedt 'Hello Down There' een grappige kijk op hoe wij binnen onze drukke digitale leven niet zien dat de buitenaardse wezens contact met ons proberen te maken. Ze worden steeds meer gefrustreerd totdat ze besluiten het beste aardse gereedschap te gebruiken om op te vallen: een Squarespace-website. Door gebruik te maken van het Squarespace-platform hebben de buitenaardse wezens een domein veiliggesteld en een unieke website gebouwd met Fluid Engine,  de eenvoudigste manier om online creativiteit uit te drukken. Een website maakte de buitenaardse wezens vindbaar en zichtbaar; het maakte hen echt.

Let's go big

"At my age, it's a stretch finding a directorial debut. When Squarespace first approached me to create a spot, I thought this was my shot," aldus Martin Scorsese. "Let's go big, let's do something out of this world - space guys building a website. I'm a New Yorker. We're busy, always on the move. Would we even notice extraterrestrials living among us? It's going to launch on this show called Super Bowl? Supposed to be big!"

Online aanwezigheid

De Super Bowl-campagne staat centraal in een grotere marketingactie die wil benadrukken hoe belangrijk het is om een professionele online aanwezigheid te hebben. Naast de uitzending op de speeldag bevat de campagne een uitgebreide wereldwijde contentmarketing vóór en na de grote wedstrijd, gepromoot via digitale en sociale media gedurende de eerste helft van 2024. Andere elementen van de campagne zijn een verlengde versie van de in-game spot, speciale filmposters, evenals aanvullende videomateriaal, waaronder een komische shortfilm met Martin Scorsese en zijn dochter Francesca Scorsese over het maken van een Squarespace-website. 

Sci-fi ontwerpsysteem

Als onderdeel van de campagne lanceerde Squarespace een nieuwe speciale editie website-template 'Hello Down There' gebouwd op Fluid Engine, met een sci-fi geïnspireerd ontwerpsysteem en biedt dynamische handelskenmerken, waaronder een online winkel, cursussen en afspraken via Acuity Scheduling. Voor iedereen die zijn buitenaardse idee of bedrijf werkelijkheid wil maken, maakt een website het echt.