Meer Overhouden met ING

08-01-2015 (09:18) - Campagnes

Om meer grip te krijgen op je uitgaven heeft ING de Mobiel Bankieren App of de Meer Overhouden Challenge geïntroduceerd, een bijbehorende campagne is gisteren live gegaan. 
 
Belangrijk onderdeel van de campagne is de ’30 dagen Meer Geld Overhouden Challenge’, waarbij je met een app dagelijks wordt uitgedaagd met een challenge en tips krijgt om meer geld over te houden. Ook helpt ING op een gemakkelijke manier snel inzicht te  krijgen in je uitgaven met de ‘Snel Bespaard Scan’. Hiermee wordt in een paar seconden duidelijk hoeveel geld je op jaarbasis zou kunnen besparen op kleine dagelijkse uitgaven.
 
Daarnaast start het tweede seizoen van het tv programma ‘Hoeveel Ben Je Waard’ op SBS6. De Financieel fit campagne betekent tevens de start van een nieuw campagneformat voor ING met een nieuwe invulling van de commercial.
 
Vincent van den Boogert, directeur Particulieren ING: 'Uit onderzoek blijkt onder andere dat ruim een kwart van de Nederlanders aangeeft zijn of haar plannen te moeten aanpassen als gevolg van hun financiële situatie. Dit bevestigt dat onze inspanningen om Nederlanders meer grip te laten krijgen op hun financiën, kunnen helpen. Want als je je geldzaken op orde hebt, kun je met een gerust hart financiële keuzes maken. Vaak wordt gedacht dat het regelen van je geldzaken een zaak van de lange termijn is. Maar met deze campagne laten we zien dat je ook met kleine stappen direct resultaat kunt boeken. Ik daag dan ook iedereen uit de challenge aan te gaan om in 30 dagen meer geld over te houden.'
 
In deze campagne werkt ING samen met de Persgroep. Binnen deze samenwerking zal de campagne en de ’30 dagen Meer Geld Overhouden Challenge’ online en op de radio (bij ‘Mattie en Wietze’ op Q-music) verdere aandacht krijgen. Ook zal voormalig Jakhals Sjoerd van Oortmerssen via een aantal ludieke video’s Nederland helpen nog meer geld over te houden met de challenges.
 
De commercial, die vandaag voor het eerst op televisie te zien is, is de eerste commercial in het nieuwe campagneformat van ING. De basis van deze campagne vormen actieve werkwoorden die staan voor de zaken die Nederlanders in het leven bezig houden.
 
Johan van der Zanden, directeur Communicatie ING Nederland: 'Onze klanten zijn niet dagelijks bezig met bijvoorbeeld Hypotheken maar met Wonen, niet met Zaken Doen in het Buitenland maar met Ondernemen. ING wil aansluiten bij het dagelijks leven van Nederland. Op een herkenbare en positieve manier willen we duidelijk maken hoe mensen financieel fitter kunnen worden en  hoe ING daar aan bij kan dragen.'
 
De vorm van de commercial (JWT) is duidelijk anders: Een afwisselende en onderscheidende combinatie van filmbeelden, foto’s en animaties die op een verrassende manier samenwerken met de voice-over. Van der Zanden: 'Op deze manier vertellen wij ons verhaal op een positieve en eenvoudige manier. En op een manier die ING midden in het dagelijks leven van onze klanten zet. Van starter tot gepensioneerde, van ZZP’er tot Grootzakelijk bedrijf.'