Milka lanceert AI-campagne met Snelle

12-02-2024 (12:48) - Campagnes

Vandaag lanceert Milka een AI-campagne om gepersonaliseerde tedere songs te verspreiden van de gerenommeerde singer-songrapper Snelle.

Met deze campagne tilt het geliefde chocolademerk de samenwerking met Snelle naar een hoger niveau. Het creëert muziekvideo's met gepersonaliseerde liedjes door gebruik te maken van drie soorten AI. Nu kan iedereen in Nederland een persoonlijke boodschap in enkele seconden transformeren tot een tedere rap. Deze pionierende AI-campagne markeert een belangrijke mijlpaal in personalisatie op grote schaal.

Tederheid verspreiden

Deze campagne heeft tot doel de zichtbaarheid van Milka te vergroten, de betrokkenheid van consumenten te verbeteren, en de missie 'tederheid verspreiden' van het chocolademerk uit te dragen. In lijn met de missie van Milka, stelt het iedereen in staat om hun tedere gevoelens en genegenheid te delen. Het uiten van gevoelens van genegenheid naar partners, vrienden of familie is niet altijd gemakkelijk. Consumenten kunnen een unieke video maken door een QR-code op de verpakking van de Milka chocoladereep te scannen en eenvoudig korte berichten over hun beoogde ontvanger in te voeren. Snelle brengt de woorden vervolgens prachtig tot leven, met gesynchroniseerde zang en bewegende lippen, in een video.

Partnership

De Milka-campagne is ontwikkeld door Ogilvy Nederland en Crocodile Agency drijft het partnership met Snelle. Daarmee is het een mooi voorbeeld van een doelgerichte multidisciplinaire samenwerking. De campagne maakt gebruikt van technologie die drie AI-engines combineert. OpenAI creëert de teksten in de stijl van Snelle, Uberduck is verantwoordelijk voor stemklonen en HeyGen produceert een levensechte video met feilloze lip synchronisatie. Samen creëren ze een ervaring die boeiend, persoonlijk en ontroerend is. De promotie van de campagne verloopt via online en offline kanalen, betaalde en organische sociale media, outdoor en digitale banners. De kanalen van Snelle zelf spelen in de promotie ook een belangrijke rol. 

Ongekende hoogte

Dmitry Klochkov, Marketing Lead Benelux Milka: "We geloven in de kracht van tederheid. Deze campagne is een prachtige manier om attente boodschappen te verspreiden, vooral als het moeilijk is om ze te uiten. Deze AI-campagne draagt bij aan onze positie als een merk dat inspireert om tederheid over de hele wereld te bevorderen, en tilt onze samenwerking met Snelle naar ongekende hoogten."

Singer-songrapper Snelle: "Het creëren van deze campagne was fantastisch. Een compleet andere manier om met mijn vak bezig te zijn. Ik ben van nature nieuwsgierig en vond het interessant om de mogelijkheden van AI te verkennen. Je kunt het vrezen en vermijden, of je kunt verkennen wat AI voor je kan doen. In dit geval heeft het een nieuwe wereld geopend. Ik ben verbaasd over hoe echt de video's eruitzien. Met behulp van AI kan ik heel Nederland persoonlijk toe zingen. Is dat niet geweldig?"

Nieuw tijdperk

Tolga Buyukdoganay, Chief Creative Officer bij Ogilvy Nederland: "Met deze campagne voor Milka omarmen we de toekomst van gepersonaliseerde content. Drie maanden geleden zou het niet mogelijk zijn geweest, de technologie evolueert zo snel. Deze samenwerking opent een nieuw tijdperk in personalisatie op grote schaal, waarbij elk lied resoneert door echte emoties."