Plee delen?

28-07-2016 (14:43) - Campagnes

Op 6 augustus trekt de Gay Pride Canal Parade weer door de grachten van Amsterdam. Het jaarlijkse hoogtepunt van Gay Pride belooft weer één groot feest te worden. En waar gefeest wordt, wordt geplast. Met zo’n miljoen bezoekers per jaar leidt dat nog wel eens tot overvolle en vieze openbare toiletten. Daarom lanceert schoonmaakmerk Glorix dit jaar: Plee Pride, een initiatief om privé-toiletten langs de route openbaar te maken. 

 
Met Plee Pride wil Glorix samen met de bewoners van de Prinsengracht zorgen voor extra schone toiletten langs de route van de Canal Parade. Toiletten om trots op te zijn. 
 
make over
Deze week hebben alle bewoners langs de route een oproep gekregen om mee te doen met Plee Pride en hun toilet openbaar te maken. Plee Pride wil zo een soort Airbnb voor toiletten worden. Glorix zal tijdens die dag samen met de eigenaren de toiletten beheren en schoonhouden met een team van Plee Pride toiletjuffrouwen en schoonmakers. Ook zal het de toiletten een Gay Pride ‘make over’ geven om ze helemaal in de sfeer van Gay Pride te brengen. Voor het toiletbezoek mogen de bewoners een vergoeding vragen. De opbrengst gaat naar de bewoner zelf of naar een goed doel; Glorix steunt het CATS-project van Unicef dat streeft naar betere sanitaire voorzieningen in ontwikkelingslanden.   
 
trots
Yvette van der Sluys van Glorix: 'Iets waar je trots op bent, dat wil je delen. Door de toiletten lekker schoon en fris te houden en ze ook nog leuk aan te kleden, willen we er voor zorgen dat toileteigenaren extra trots kunnen zijn op hun WC. Leuk voor de eigenaren, maar zeker ook voor de bezoekers van Gay Pride, die hierdoor hopelijk minder lang hoeven te zoeken naar een schoon toilet.'
 
deelnemers gezocht
Plee Pride is nog op zoek naar huiseigenaren die hun toilet ter beschikking willen stellen. Aanmelden kan nog t/m 1 augustus op www.pleepride.nl. Plee Pride is op social media te volgen via #pleepride. 

credits
Bureau: Alfred International
Creatie: Jorn Kruijsen, Jeroen van de Sande, Ivar van den Hove, Bert Kerkhof
Bureauproducer: Marco Visser, Vittoria Robijns
Account: Eddy Salfischberger, Corine Tuinstra, Eva van Woerkom
(Web)design: Hans van Mechelen, Marko Kruk, Jurre Lüken
 
Promotiebureau: Raúl & Rigel
 
Verantwoordelijk bij klant: Florens Tegelaar, Yvette van der Sluys, Laurens-Jan Duvigneau