Rebranding Transavia door Studio Dumbar en Mirabeau

27-01-2015 (07:35) - Campagnes

Luchtvaartmaatschappij Transavia lanceert haar nieuwe strategie en visuele identiteit. Het is Transavia’s streven uit te groeien tot Europa’s leidende low-cost maatschappij in gastvrijheid en service – in de lucht en online. 
 
De rebranding is het resultaat van de samenwerking tussen twee bureaus: Mirabeau, actief op het gebied van digital marketing, en het internationaal  gelauwerde ontwerpbureau Studio Dumbar. 
 
Samen met Mirabeau werkte Transavia aan een nieuw e-commerce platform om de verkoop van extra diensten te stimuleren, de conversie naar vluchten te verbeteren en de operationele kosten te verlagen. 
 
Tijdens dat proces werd duidelijk dat ook de positionering en de visuele identiteit van Transavia opnieuw bekeken moesten worden, in samenhang met de strategie en het concept op het gebied van e-commerce van Mirabeau. Onder leiding van Transavia’s Chief Marketing Officer Roy Scheerder, werkten Mirabeau en Studio Dumbar als één team samen aan het project.