Singapore Airlines komt met twee campagnes voor nieuwe A350

26-04-2016 (13:31) - Campagnes

Singapore Airlines vliegt vanaf 10 mei de route tussen Amsterdam en Singapore met de gloednieuwe A350. Om dit te vieren introduceert de airline twee nieuwe campagnes: The Ultimate A350 Challenge en The Dream Airplane of the Future.

Beide campagnes zijn gerelateerd aan de A350, maar richten zich inhoudelijk op verschillende doelgroepen. The Ultimate A350 Challenge richt zich op de Nederlandse reiziger en The Dream Airplane of the Future focust zich op de reizigers van de toekomst: kinderen. De campagnes zijn gecreëerd rondom de positionering ‘Refresh the way you fly’. Singapore Airlines is voor beide projecten een samenwerking aangegaan met Hammerfest – een creative agency uit Amsterdam. 

game
The Ultimate A350 Challenge is een game waarin alledaagse feiten gekoppeld worden aan de unieke features van de A350 en de service van Singapore Airlines. De winnaar krijgt twee retourtickets naar Singapore – inclusief accommodatie in Singapore. De heenvlucht vindt plaats tijdens de inaugurele vlucht van Amsterdam naar Singapore op 10 mei 2016. The Ultimate A350 Challenge is te vinden op https://www.singaporeaira350challenge.nl

droomvliegtuig
In Het Droomvliegtuig van de Toekomst worden Nederlandse basisschoolleerlingen in de groepen 6, 7 en 8 uitgedaagd om gezamenlijk hun droomvliegtuig te ontwerpen. Ze mogen het design helemaal zelf bepalen – van afstandsbediening tot zitplaats. De enige eis is dat de herkenbare look van de Singapore Airlines livery in het vliegtuig wordt verwerkt. Op 7 juni 2016 zullen drie winnaars met hun hele klas naar het Luchtvaart-Themapark Aviodrome afreizen tijdens een volledig verzorgde schoolreis. Na een presentatie van de creatieve droomvliegtuigen worden de geldprijzen van Singapore Airlines uitgereikt, ter besteding aan innovatieve projecten.
Kijk ook op:https://www.singaporeairdreamairplane.nl/

Credits
Opdrachtgever: Singapore Airlines
Verantwoordelijke bij klant: Kardien de Werker (Sales & Communications Manager), Kian Kramer (Sales Development Executive)  & Adrian Ee (General Manager) 
Account Director: Baba Touré
Creative Director: Guy Lokhoff
Copywriter: Lisanne van Schie
Art Director: Manuel Di Tolve 
Digitale productie: Lamalama
PR Dream Airplane of the Future: tourreps