Verkeerscampagne Mis Niks krijgt Vlaamse remake

26-02-2024 (16:41) - Campagnes

VRT, Pommelien Thijs en de Vlaamse overheid slaan de handen in een voor een grote verkeerscampagne in Vlaanderen. De campagne is geïnspireerd op de Nederlandse campagne Mis Niks van Interpolis.

De campagne waarschuwt voor de gevaren van smartphonegebruik in het verkeer. In beide campagnes staat een muzieknummer centraal dat geschreven werd om deze problematiek onder de aandacht te brengen van een moeilijk bereikbare jonge doelgroep. In de bijbehorende videoclips wordt de vrouwelijke hoofdpersoon aangereden doordat ze is afgeleid door haar mobiele telefoon. Daarna ziet ze momenten aan haar voorbij gaan, die ze had kunnen beleven. De boodschap: Laat je telefoon je toekomst niet stelen.

'GSM hoort niet thuis in verkeer'

Pommelien Thijs is een Vlaamse actrice en zangeres. Als actrice werd ze bekend met hoofdrollen in o.a. #LikeMe (KetNet) en Knokke Off (VRT). Als zangeres behaalde ze in Vlaanderen inmiddels 3 nummer 1-hits. Thijs: “Iedereen weet en snapt dat een gsm niet in het verkeer thuishoort. Toch blijft het zó gemakkelijk om die keuze te maken en voorbij te gaan aan de gevaren. We hangen met z’n allen meer dan ooit vast aan onze gsm’s. Ik vond het een heel mooi idee om aandacht voor dit thema te vragen via muziek. Deze song en clip kunnen hopelijk voor veel mensen een reminder zijn van wat iets banaals als een sms versturen in het verkeer je mogelijk kan kosten.”

Succesvol in Nederland

De Nederlandse campagne Mis Niks was een van de succesvolste campagnes van 2023. De campagne is finalist voor de Gouden Loeki, won 6 awards bij de Dutch Creativity Awards en de muziek werd bekroond tot Beste Reclamemuziek aller tijden.

Check hieronder de Vlaamse videoclip: