Victor Mids achter het stuur in campagne Interpolis

12-01-2024 (12:34) - Campagnes

Interpolis lanceert de nieuwe campagne BewustBestuurd.

Het doel: weggebruikers bewust maken van hun keuzes en het verkeer en hoe deze hun veiligheid en die van andere beïnvloeden.

In de online videoserie BewustBestuurd, gepresenteerd door illusionst Victor Mids, zie je bijvoorbeeld welke invloed ervaring, rolpatronen, afleiding en anticiperen in het verkeer hebben. In de serie worden wetenschap en entertainment gecombineerd om automobilisten bewust te maken van hun eigen verkeersgedrag. Interpolis wil op deze manier een bijdrage leveren aan het verbeteren van de verkeersveiligheid in Nederland.

Videoserie met Victor Mids

Illusionist en arts Victor Mids onderzoekt in de videoserie onder andere het verschil tussen het rij- en kijkgedrag van een F1-coureur ten opzichte van normale automobilisten. Ook de verschillen tussen het gedrag van mannen en vrouwen in het verkeer en het effect van ervaring op rijgedrag komen aan bod. In de eerste aflevering gaat Victor samen met voormalig Formule 1-coureur Robert Doornbos het circuit op. Met behulp van geavanceerde eyetracking-technologie worden de verschillen tussen het kijkgedrag van beide bestuurders zichtbaar. Victor leert van Robert hoe hij zijn kijktechniek kan verbeteren door bijvoorbeeld verder vooruit te kijken en de leegte op te zoeken bij uitwijkmanoeuvres.

“We rijden vaak op de automatische piloot, maar datbetekent niet dat bestuurders geen bewuste keuzes kunnen maken om veiliger te gaan rijden. Denk aan het beter voorbereiden van je rit of leren hoe je je kijktechniek verbetert door verder vooruit te kijken, zodat je beter kunt anticiperen op mogelijk gevaar. Met deze campagne willen wij Nederland laten zien hoe en waarom het verstandig is om te reflecteren op je rijgedrag, en zo (nog) veiliger kunt deelnemen aan het verkeer”, aldus Adriaan Heino, verkeerspsycholoog bij Interpolis.

AutoBewust verzekering

Gelijktijdig met de campagne wordt ook de AutoBewust verzekering geïntroduceerd door Interpolis. De autoverzekering is er voor de bewuste koper die zelf bepaalt welke dekkingen hij of zij wel of niet aanzet.

Credits

Klant: Interpolis
Concept: Interpolis & Bruut
Productie: Bruut & DisXT
Media: Interpolis, Mindshare & 5PM
PR: Glasnost