Wat is echt en wat niet?

06-10-2015 (09:48) - Campagnes

17.00 uur – Ogilvy & Mather Amsterdam lanceerde een nieuwe videocommercial voor de merkcampagne van KFC.

In juli dit jaar lanceerden KFC en Ogilvy & Mather Amsterdam de nieuwe merkcampagne voor KFC Nederland ‘What’s real and what isn’t’. Vorige week ging ook de tweede commercial live. 
 
Ogilvy & Mather ontwikkelde een sociale activatie die geheel bij de stijl van deze nieuwe merkcampagne past.
 
Het gaat hier om de B.O.S.S. Bacon als ‘de burger onder de burgers’. Komende maand zal deze zich dan ook ‘bossy’ gedragen op de sociale kanalen van KFC Nederland. Wat dat betekent?
 
Je kunt een boodschap sturen via #hiretheboss en de B.O.S.S. bacon lost het voor je op. De leukste verhalen zullen worden omgezet in een boodschap van de B.O.S.S. Bacon en verspreid via de KFC-kanalen.
 
De nieuwe commercial en sociale activatie worden ondersteund met print, outdoor en instore.
 
Credits
KFC Nederland:  Bart de Kool, Alexandra Huizer, Marinho Bouwland
Chief Creative Officer: Darre van Dijk
Copy: Wayne Ching, Sascha Walstra, Patrick van der Gronde
Design: Geertjan Tromp, Colin Tossijn
Strategy: Johan Karper, Chantal van Binsbergen
Agency Producer: Melissa Nieveld
Account: Monique Lissenburg, Jantine Wigboldus
Production company: In Case of Fire
Director: Sven Super
Executive Producer: Arjan Oosterveer
DOP: Gabor Deak
Editor: Joppo, De Grot
Online & Grading: Tim van Paasen en Daniel Falkenhagen Corte Real, The Compound
Sound design & mix: Marcel Bultman, Post Office