XXS lanceert internationale campagne Schweppes

06-05-2015 (07:38) - Campagnes

Deze maand lanceert XXS Amsterdam de internationale campagne ‘The Makers of Today’ voor frisdrankmerk Schweppes. De campagne viert hen die creatief en ondernemend zijn, passend binnen de zogeheten ‘maker movement’.  
 
De campagne, bedacht door creatief bureau XXS Amsterdam en geproduceerd door 100% Halal, verbindt de heritage van Schweppes met de makers van vandaag. De nieuwe geïntegreerde campagne markeert de eerste stap in een nieuwe richting voor het merk.
 
In de campagne worden onder meer drie verschillende makers geportretteerd, elk in een korte documentaire. Het beeldmateriaal van deze documentaires is gebruikt om de 30 seconden durende TVC te maken. Daarnaast wordt verdieping gegeven aan de campagne door via social media meer inspiratie, recepten en tips te bieden voor makers over de hele wereld. 

De uitdaging voor XXS Amsterdam was om het erfgoed van het merk te koppelen aan een nieuwe generatie van ondernemende individuen; de makers van vandaag. Het bureau vond een natuurlijke link met de oprichter van het merk; Jacob Schweppe en de huidige ‘make it yourself’ cultuur. Van urban farmers tot 3D print experts, het zijn allemaal makers die bepalen hoe de wereld er uitziet. Net al Jacob Schweppe, ondernemer en uitvinder van koolzuurhoudend frisdrank in 1783.