Zaanse Mayonaise lanceert eerste merkcampagne: "Zo goed als huisgemaakt"

26-02-2024 (17:00) - Campagnes

Van Wijngaardens Zaanse Mayonaise komt met haar eerste merkcampagne. Hiervoor werkte het familiebedrijf samen met reclamebureau The Family Amsterdam.

In tegenstelling tot de meeste mayonaises, wordt Zaanse nog steeds volgens authentiek recept bereid. Deze unieke bereidingswijze werd de basis voor de nieuwe positionering: Zo goed als huisgemaakt. Joris Kuijpers, oprichter van The Family, legt uit: “Eigenlijk maakt Zaanse haar mayonaise nog precies zoals de eerste Van Wijngaarden het ooit thuis maakte, maar dan in een moderne fabriek.”

Waarom moeilijk doen?

De campagne speelt in op de gebruikelijke foodcampagnes. “Je ziet vaak dat merken slowmotion shots gebruiken om de kwaliteit en het vakmanschap van hun product te benadrukken. Dat doen wij in deze campagne ook, maar dan net even op een andere manier. In de campagne zien we een man zelf mayonaise maken, in prachtige foodshots, alleen gaat er steeds van alles mis. De boodschap: Je kunt zelf mayonaise maken, maar waarom zou je dat doen als er ook zo goed als huisgemaakte mayonaise van Zaanse is? Dat is makkelijker en minstens zo lekker", vertelt The Family over de campagne.

De campagne gaat vandaag live. Check hieronder de commercial:

Zo goed als huisgemaakt - Zaanse Mayonaise from The Family Amsterdam on Vimeo.

Credits:
Productiemaatschappij: Chuck Studios
Regisseur: Kristy Snell
DOP: Olaf van Gerwen
Offline editor: Martin Heijgelaar
Grading: Tristen Mackenzie
Online editor: Efraim Gons
Muziek: Cris Kos
Geluidsstudio: MOST