I’m loving it...

09-02-2015 (07:55) - Column

Afgelopen week werden we regelmatig letterlijk en figuurlijk bijna van de sokken geblazen. Om te beginnen ging de New Kids on the Block-verkiezing in een razend tempo van start. Tot morgen 12.00 uur kan er nog op de tweede enquête op fonkonline gestemd worden en dan is het door naar de derde enquête. En daarna zijn er nòg twee enquêtes te gaan. 
 
Wat opvalt: de Kids van 2015 blijken meesters in het aanjagen van hun eigen verkiezingscampagne. Dus wie er straks op 28 mei bij het SAN Gala op het podium zal staan? Daar valt vooralsnog geen pijl op te trekken. Spannend is het in ieder geval zeker en ook een beetje vervreemdend om de enquêtes op onze site van uur tot uur zo snel te zien veranderen. Zodra we een bericht hebben gemaakt, ziet de wereld er af en toe alweer volkomen anders uit. Lekker actueel dus, dat zeker!
 
Lekker actueel zijn ook de ontwikkelingen in de dagbladenhoek. De verkoop van NRC aan het Vlaams Mediahuis fascineert me nog het meest. Nu de koper heeft toegezegd om ‘in de toekomst’ een deel van het aandelenkapitaal open te stellen voor een participatiefonds van de lezers van de krant, worden we straks misschien plezierig verrast door tal van mogelijkheden die de mediawereld op zijn kop kunnen gaan zetten. Reuring in een wereld die lange tijd grijzer dan grijs en saaier dan saai leek te worden. I’m loving it...
 
Met een beetje geluk wordt de dagbladenwereld dus in plaats van het sufferdje van de klas, de komende periode talk of the town. Goed zo! Want of je de krant nu digitaal of in print leest, we kunnen en willen toch niet zonder?
 
De enige koudwatervrees die ik op dit moment heb, is dat het begrip ‘in de toekomst’ van het Vlaams Mediahuis wel heel erg rekkelijk is. Met een beetje pech krijgen we na uitstel, afstel. Maar vooralsnog houd ik het erop dat dit een somberman-gedachte is en daar heb ik nog nooit aan gedaan. Weg daarmee dus en òp naar een zonnige toekomst.
 

 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.