Proof of the pudding

25-08-2014 (08:07) - Column

Gratis een deel van je boodschappen doen in ruil voor een klantenreview. Zijn de reviews positief, dan maakt het product een grote(re) kans op een prima positie in het ‘echte’ schap. Tryvertising heet het nieuwe fenomeen dat volgens mij vroeger bekend werd als the proof of the pudding is in eating it.
 
Een bekend fenomeen dus dat nu succesvol in een nieuwe jas wordt gestoken. In Amerika rukt het verschijnsel gestaag op en in Europa heeft het Deense Kopenhagen met Freemarket inmiddels de primeur. Wanneer volgt Nederland? 
 
Ik stel me een consortium van packagingbureaus voor dat de handen voor dit project ineen slaat. Er zijn nogal wat jonge cq. kleine fabrikanten die bij deze bureaus aankloppen met het verzoek hen te helpen hun product met de juiste ‘looks’ voor weinig of niets in de markt te zetten. 
 
Straks kloppen de producenten aan bij het consortium en worden de producenten aan de best passende bureaus gekoppeld. In het vervolgtraject wordt tryvertising ingezet en de fabrikanten weten in korte tijd of hun producten top of flop worden. Wordt een product top, dan is het succes en het verdienmodel voor alle bij de start-up betrokken ondernemingen duidelijk. Want dat hebben we dan vooraf in een overeenkomst van het consortium vastgelegd.
 
Proof of the pudding, tryvertsing, poldermodel: Nederland verdient zijn eigen Freemarket. Wie durft?
 

 


Nicolette Hulsebos

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.