Desperados zet opkomende kunstenaars in de schijnwerpers

20-07-2023 (13:15) - Creatie

Desperados wil nieuwe talenten met uiteenlopende achtergronden en ervaringen de kans geven om de visuals voor de nieuwe reclamecampagne te maken.

De nieuwe Desperados-campagne 'Mix of Flavours' bevestigt het engagement van het merk voor kunst en straatcultuur door een crew van 8 opkomende kunstenaars in de schijnwerpers te zetten. De campagne is sinds 19 juni zichtbaar op billboards in heel Frankrijk. Het merk gaat nog een stap verder door zijn affiches aan te passen aan de verblijfplaatsen van de kunstenaars, zodat hun creaties in hun eigen dorp en stad te zien zijn. 

De opdracht

De opdracht was om de rijkdom van het Desperados-assortiment te benadrukken. Deze grote verscheidenheid aan smaken komt nu tot uiting in "MIX OF FLAVORS". Deze benadering is in overeenstemming met de waarden van het merk Desperados, dat het mengen van smaken en culturen tot een echte leidraad heeft gemaakt.

Samen creeëren

De 8 geselecteerde kunstenaars - BadKid, BD.ART, Maxime Deria, Meaghan Matthews, Becky Soloclub, Tremos, Typru en Victodart - hebben een grote verscheidenheid aan achtergronden (collage, schilderkunst, fresco, grafisch ontwerp, enz.). Afkomstig uit heel Frankrijk - Annecy, Bordeaux, Marseille, Le Havre, Saint-Glen in Bretagne, Parijs en Madrid, ontmoetten ze elkaar tijdens een artistieke residentie van een week in januari in de Friche la Belle de Mai in Marseille. Dit was een gelegenheid voor de kunstenaars om elkaar te ontmoeten en samen te creëren. Dankzij een samenwerking met Konbini kon het werk van elk van deze opkomende kunstenaars op sociale netwerken worden getoond door middel van portretten, interviews met Charlortte Abramov en reportages over de residentie.