KFC brengt collectie uit met Rotterdamse streetwear brand Banlieue

25-07-2023 (13:10) - Creatie

KFC en Rotterdams streetwear merk Banlieue brengen samen een collectie uit.

De collectie bestaat uit een herbruikbare KFC + Banlieue bucket en KFC + Banlieue t-shirt en is vanaf 25 juli te koop.

Take-over

De samenwerking tussen KFC en Banlieue werd afgetrapt door de takeover van vijf KFC-restaurants door het kledingmerk. De restaurants in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag werden het spreekwoordelijke canvas van Rotterdamse graffiti-kunstenaar JEEJ. Hetzelfde ontwerp is terug te vinden op de herbruikbare KFC-bucket en t-shirts die onderdeel zijn van de collectie.

Opbrengst

De shirts, die ook worden gedragen door de team members van de restaurants, zijn exclusief online te koop. De opbrengsten van deze verkoop gaan naar de Banlieue Foundation. Deze stichting helpt mensen van alle leeftijden om hun plek te vinden in de samenleving door middel van sport, kunst en cultuur. De KFC + Banlieue buckets, gevuld met 22 Hot Wings, zijn alleen te koop in de restaurants in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag. 

Einde aan wegwerp

De capsulecollectie van de twee merken markeert het einde van het gebruik van wegwerp plastic in KFC-restaurants, vandaar dat een herbruikbare bucket ook onderdeel is van de collectie. Tot en met eind september kunnen eigenaren van zo'n bucket naar een van de KFC’s om deze opnieuw met korting te laten vullen bij hun bestelling.

KFC + Banlieue X 7FEST

In het weekend van 22 en 23 juli werd er een soft launch evenement georganiseerd op het festival 7Fest (o.a. opgericht door artiest Frenna) in Den Haag. KFC en Banlieue namen de artiesten lounge van het festival volledig over. Deze was volledig in de stijl van de capsule collectie en artiesten en entourage konden rekenen op KFC kip, vegetarische burgers en de limited buckets.