Win je eigen voorgeprogrammeerde Hovering Art Director

08-05-2017 (19:39) - Creatie

Adobe Stock’s komische campagne Hovering Art Director draait om de bijzondere relatie tussen art director en designer, gevat in de inmiddels bekende video. Adobe gaat een stap verder met de introductie van een heuse pratende Hovering art Director actiepop. De actiepop is ontworpen door design studio YumYum London en geproduceerd door Studio Sophisti.  


award-winnende ideeën
Als eerbetoon aan de campagne en hovering art directors wereldwijd introduceert Adobe nu de 20 centimer grote - en zeer waarheidsgetrouwe – actiefiguur die 20 voorgeprogrammeerde hovering art director zinnen kan uitspreken. Deze zinnen zijn bedacht door de creatives van ACHTUNG! mcgarrybowen, samen met Adobe verantwoordelijk voor de Hovering Art Director campagne. Wanneer designers vastlopen kunnen zij met hun vuist op tafel slaan of de actiepop even over zijn hoofd aaien om wijze raad te krijgen. De Hovering Art director actiepop is levensecht, inclusief geometrische tattoos, limited-edition sneakers, skinny jeans en een notebook vol award-winnende ideeën.

favoriete uitspraken delen
Designers krijgen de kans om zelf hun eigen actiefiguur te winnen. Vanaf vandaag kunnen designers twee weken lang hun favoriete uitspraken delen op hoveringartdirector.com en via social media. Een real-life team van art directors kiest op basis hiervan een dagelijkse winnaar, die zijn eigen actiepop ontvangt.  

webinar
Designers en andere belangstellenden kunnen deelnemen aan livestream sessies op 7 juni om 19:00 uur CET. De twee uur durende sessie wordt geleid door Paul Trani, senior Creative Cloud evangelist bij Adobe. Samen met designers Chuck Anderson, Colin Smith en Lisa Carney toont hij real-time hoe Adobe Stock is ingezet bij de creatie van een nieuwe Wolfbear advertentie, onderdeel van de eerste campagne-video. Deelnemers kunnen hierbij real-time vragen stellen. Verder leren de deelnemers ook hoe zij hun eigen Wolfbear ginger beer merk kunnen ontwikkelen, waarmee zij weer kunnen deelnemen aan een nieuwe wedstrijd die na het webinar wordt gelanceerd. Meer informatie over het webinar is hier te vinden.

Adobe heeft inmiddels ook een timelapse video ontwikkeld die laat zien hoe de WolfBear advertentie is gemaakt.