Kruidvat slaat handen ineen met Armoedefonds

16-10-2023 (12:09) - Economisch

Kruidvat vindt dat iedereen het verdient om zich gezond, mooi en goed te voelen. Dit voor veel mensen niet vanzelfsprekend. Zij hebben moeite om financieel rond te komen. Kruidvat wil deze mensen helpen en gaat hiervoor een structurele samenwerking aan met het Armoedefonds.

Binnenkort ontvangen 15.000 mensen in Nederland de Kruidvat Health & Beauty kaart. Op deze kaart staat een tegoed van 25 euro waarmee ze verzorgings- en hygiëneproducten kunnen kopen bij Kruidvat. Het Armoedefonds zorgt voor distributie van de kaart naar lokale hulporganisaties.

“Als voordeeldrogist zetten wij ons elke dag in voor lage prijzen, scherpe aanbiedingen en een uitgebreid assortiment”, zegt Ed van de Weerd, CEO van A.S. Watson Health & Beauty Benelux, waar Kruidvat onder valt. "Helaas komt meer dan 1 miljoen mensen in Nederland financieel niet rond. Voor hen zijn producten als maandverband, tandpasta en luiers niet altijd vanzelfsprekend. De maatschappelijke gevolgen hiervan zijn groot. Neem bijvoorbeeld meisjes die niet naar school durven gaan, omdat ze geen geld voor maandverband of tampons hebben. Of pubers die niet gaan sporten, omdat ze geen deodorant kunnen betalen en zich schamen voor hun lichaamsgeur. Wij willen er echt voor iedereen zijn en gaan daarom een samenwerking aan met het Armoedefonds.”

Gratis verzorgingsproducten

Kruidvat introduceert daarom de Kruidvat Health & Beauty kaart. Op deze kaart staat een tegoed van 25 euro. Hiermee kan een gezin in elke Kruidvat winkel gratis verzorgingsproducten zoals luiers, tandpasta of shampoo halen. Het Armoedefonds verzorgt de distributie van deze kaart naar lokale hulporganisaties. Zij zorgen ervoor dat de kaart in de komende weken terechtkomt bij de mensen die het echt nodig hebben. Vanaf 6 december is de Health & Beauty kaart dan te gebruiken, zowel in één van de bijna duizend Kruidvat winkels als online.

Discreet gebruik

Van de Weerd: ”We vinden het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt in onze winkels. Zeker ook de klanten met een Health & Beauty kaart. Om eventuele schaamte bij gebruik te voorkomen wordt de Health & Beauty kaart daarom hetzelfde vormgegeven als een reguliere Kruidvat cadeaukaart. Op deze manier is discreet gebruik verzekerd en hopen we zo op voorhand een grote drempel weg te nemen.”  


Bureaus

Media

Marketing