FONK Magazine

Fonk magazine vertegenwoordigt de menselijke maat in marcom en media en verschijnt elke 2 weken in print en als digitaal magazine. We schrijven over communicatie & reclame, media, marketing, design, fotografie en soms ook over mode. Fonk verrast, inspireert en motiveert. We stellen de mens achter het zakelijk succes centraal. Met uitgesproken interviews, achtergronden en opinie kiezen we voor de leukste journalistieke versnelling. 


FONK #209
your brand talks 

Dit is een editie voor, door, over en met merkenbouwers. Wat, of liever, hoe groot, is de rol van digital, mobile en social in hun brand stories? In deze editie “brand-talks” proberen we een vinger te krijgen achter de touch points en micro moments die bepalend zijn voor marketingsuccessen van nu.


In deze uitgave onder meer:
Michael Dijkstra Taurel (Globrands), die onder meer de triggers bespreekt die de mobile mind shift van nu karakteriseren;
Het Mauritshuis dat door nieuwe technieken te gebruiken, succesvol is in het bereiken van een jongere generatie;
de Hero Baby case, waarin het behalve om co-creatie, toch vooral ook om digital draait.
Daar bovenop laten we ons door de oprichters van Bynco uitleggen dat je je auto nu toch echt ‘heel gewoon’ digital koopt en met ideal betaalt.

Verder in dit nummer ook de eerste aflevering van ShopWatch. In deze kakelverse serie zetten we maandelijks een actueel retail thema in de spotlights. We trappen de zomer af met het zo langzamerhand bomvolle schoolartikelen segment. Charles Borremans bevraagt concept manager Lisette Scheurwater van marktleider Bruna. In de vlog die de serie maandelijks begeleidt, is het woord aan de challenger van het segment. In aflevering 1 Ronald van Zetten over ‘zijn’ Schoolcampus bij Albert Heijn. De vlog van Willem-Paul Logman is zowel in de digitale editie van FONK Magazine als op fonkonline te zien.

Ook in deze uitgave: de vijfde aflevering van Brands to Watch 2017. Deze maand heeft de redactie haar keuze op het stoere en oer-Nederlandse Remia laten vallen. ‘Bij ons gaat het om het verhaal’, zegt marketing manager Marcos Garcia. En zo is het!  

 
Nicolette Hulsebos
hoofdredacteur fonk magazine

follow me @nicolettehulseb  


 

Nieuws of tips?

Heb je nieuwstips of wil je iets melden aan de redactie? Geef het door

Abonneren?

Heb je nog geen abonnement op fonk magazine? Meld je hier aan!