Sheila Sasser onderzoekt reclamebureaus namens SWOCC

25-08-2015 (13:51) - Mensen

13.50 uur - Dr. Sheila Sasser is benoemd als de nieuwe Giep Franzen/SWOCC fellow en zal onderzoek gaan doen naar de werking van creativiteit binnen reclamebureaus.

Sasser geldt als een expert op het gebied van creativiteit, zij doet al jaren internationaal onderzoek naar de relatie tussen creativiteit en cultuur binnen reclamebureaus. Als SWOCC-fellow zal Sasser dit nu ook in Nederland gaan doen.

Sasser zal voor de Nederlandse studie inzichten verkrijgen door bij een groot aantal Amsterdamse reclamebureaus surveys en diepte-interviews met directors af te nemen. Samen met de internationaal verkregen inzichten leiden deze tot een voorspellend cross-cultureel model over campagnecreatie.
 
Sheila Sasser is hoogleraar Marketing & Integrated Marketing Communications aan Eastern Michigan University. Daarbij is zij gasthoogleraar aan Stockholm School of Economics, Imperial College London en University of Michigan. Voor zij haar wetenschappelijke carrière begon, werkte Sasser in senior managementposities bij reclamebureaus als BBDO, McCann, Lowe en Interpublic Group voor merken zoals Coca-Cola, IBM, L’Oréal, Unilever, General Electric, Black & Decker en Deutsche Telekom.