FONK Magazine

Fonk magazine vertegenwoordigt de menselijke maat in marcom en media en verschijnt elke 2 weken in print en als digitaal magazine. We schrijven over communicatie & reclame, media, marketing, design, fotografie en soms ook over mode. Fonk verrast, inspireert en motiveert. We stellen de mens achter het zakelijk succes centraal. Met uitgesproken interviews, achtergronden en opinie kiezen we voor de leukste journalistieke versnelling. 


FONK #210
brullen mag 

 

Het zit er weer op. Cannes 2017. Vrijdagavond moesten nog een aantal grote prijzen uitgereikt worden. Tot op dat moment hadden we vooral heel veel brons, wat zilver en sprankelend goud voor school for justice/JWT Amsterdam in de pocket. En natuurlijk was er ook die golden haloo voor ‘onze’ Young Lions Scott Kooken en Michael James.


Kortom: er is in alle opzichten nog hoop op (veel) meer goud, waarvan op fonkonline.nl verslag. Ook vermeldenswaardig is de mega-prestatie van MediaMonks, dat tot en met vrijdagmiddag maar liefst 42 nominaties had binnen gesleept. Alleen daarvoor al mag de Nederlandse Leeuw luidruchtig brullen.

Maar er is ook leven buiten Frankrijk en dus bieden we naast de Cannes-pages met de visie van zeer kundige Nederlandse juryleden, veel meer inspiratie die de Zuid-Franse zon moeiteloos doet verbleken.

We openen deze editie met een nieuwe aflevering Passanten van Vincent Kruijt. ‘Beeld dat schuurt’, zegt Kruijt er zelf over. En zo is het.

Verder een warm pleidooi voor imperfectie van Erik Kessels: ‘Durf het. Neem de verkeerde afslag.’

Plus een interview met het gouden duo Snellenberg & Ligthart van Dawn, waar niet alleen een verhuizing op stapel staat, maar waar en passant ook een heel nieuw bedrijf uit de klei wordt getrokken.

En dan het media diet van Bert Dijkstra van Shop Around. Als je al niet voor vinyl gevallen was, dan gaat dat nù gebeuren.

Lees ook de column van DPDK’s creative director Michael Vromans. Zijn top vijf websites (bekijk ze allemaal in de digitale editie van FONK) stelen ongetwijfeld je hart, maar zijn verhaal geeft pas echt diepgang; Dig, push, drive know, is het statement van Vromans. En daar staan wij van FONK helemaal achter.

Tot slot mòet je even stil staan bij de nieuwe aflevering Reclamedieren van Kees Rijken. Mariska Kloezen en Roxy doen je direct naar zon, zee en strand verlangen. Laat die zomer maar komen!

 
Nicolette Hulsebos
hoofdredacteur fonk magazine

follow me @nicolettehulseb  


 

Nieuws of tips?

Heb je nieuwstips of wil je iets melden aan de redactie? Geef het door

Abonneren?

Heb je nog geen abonnement op fonk magazine? Meld je hier aan!