Online buzz zorgverzekeraars

23-01-2015 (07:37) - Marketing

Menzis, VGZ en Ditzo zijn online de meest besproken merken gedurende de jaarlijkse overstapperiode. Het sentiment over alle 43 labels is, net als voorgaande jaren, overwegend positief. 
 
Opvallend is de sterke groei in buzz rond merken. Daarbij zijn het niet per definitie de grootste verzekeraars die alle aandacht pakken. Dit blijkt uit het jaarlijkse social media monitoring onderzoek van Porter Novelli en Clipitonder 43 zorglabels in Nederland. Pieken in de buzz worden vooral bepaald door bekendmakingen van nieuwe premies. Ook issues die in de media breed worden uitgemeten dragen bij aan de buzz rond merken. 

Opvallend is de sterke groei in het aantal berichten dit jaar. Tijdens de overstapperiode verschenen maar liefst 190.258 berichten. Een jaar eerder waren dat er nog 137.367, een groei van bijna 40%. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch