HOI en NOM gooien het over een andere boeg

29-06-2015 (16:33) - Media

16.30 uur Er is hard gewerkt aan een integratie van HOI en NOM. Om de voordelen van een gecombineerd aanbod zo goed mogelijk tot hun recht te laten komen, zal een nieuwe vorm van rapportage worden ingevoerd. 
 
Alle gegevens zullen naast elkaar worden getoond: print oplage, print bereik, digitale censusdata en op termijn ook digitaal bereik. Uitgangspunt is om deze nieuwe wijze van rapporteren eind september te introduceren. Tevens wordt dan ook een nieuwe NOM-website gelanceerd.
 
In de nieuwe rapportage wordt onderscheid gemaakt tussen een gratis informatiedeel en een betaald informatiedeel (met login). In het gratis deel zullen bij print oplage (HOI) de meest actuele voortschrijdende jaargemiddelden voor totaal betaalde gerichte oplage en totaal verspreide oplage zichtbaar zijn. In het betaalde deel (achter login) zijn gedetailleerde gegevens over de meest actuele periode en drie jaar historie beschikbaar. 

Voor het bereik van de printedities zal in het gratis deel het gemiddeld bereik voor de groep 13 jaar en ouder van alle in de NOM Print Monitor (NPM) gemeten titels gepubliceerd worden. Achter de login zal voor alle titels ook een uitsplitsing naar geslacht, leeftijd en welstand opgenomen worden. 


Bureaus

Marketing

Economisch