Reshift neemt consumententitels IDG over

01-07-2015 (11:28) - Media

13.27 uur - Reshift heeft de consumentenmerken van IDG Nederland overgenomen. Met de merken komen ook de 25 betrokken IDG-medewerkers bij Reshift in dienst. Per 1 juli 2015 is Reshift eigenaar geworden van de publicaties Computer!Totaal, Tips & Trucs, Zoom, MacWorld, iPhone Magazine, iPad Magazine en Techpanel.

 'Voor ons is dit in veel opzichten een belangrijke stap', zegt Paul Molenaar, algemeen directeur bij Reshift: 'Het maakt ons in één klap onbetwist marktleider in het techniek-segment.'

IDG Nederland had zijn consumentenportefeuille in Nederland te koop aangeboden omdat het bedrijf zich nu concentreert op de business-to-business diensten.  Robert van Loon, directeur van IDG Nederland: 'Verkoop van de consumentenmerken is een direct gevolg van IDG’s internationale strategie in het transformeren naar een IT media-, data- en services-bedrijf, gericht op de business-to-business markt.'


Voor Reshift biedt de uitgebreide portfolio veel voordelen. Molenaar: “Niet alleen neemt per direct onze omzet substantieel toe, maar het geeft ons veel meer mogelijkheden voor klantbehoud, het vergroten van onze e-commerce-activiteiten en het introduceren van nieuwe diensten en producten. En voor het introduceren van diensten, zoals bijvoorbeeld betaalde content, heb je eenvoudigweg schaal nodig. Die schaal en dat marktleiderschap hebben we nu op onze twee belangrijkste terreinen bereikt: gaming/entertainment en informatietechnologie. Het ligt voor de hand dat we de vernieuwingen die we voor ogen hebben dus in die segmenten gaan introduceren.”

Reshift is momenteel het grootste in informatietechnologie-gespecialiseerde mediahuis van Nederland, met titels als Computer Idee, Vives, Hubbit, JFALL, Java Magazine, InsideGamer.nl, Gamer.nl, Media Totaal, Discovery Magazine, Lifehacking.nl, Linux Magazine, Power Unlimited en PCM.
 

Paul Molenaar (Reshift)


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch