Bureaus

Euro RSCG wint creatieve contest Marktplaats Media

Euro RSCG wint creatieve contest Marktplaats Media 08-06-2012 -
Euro RSCG heeft de creatieve contest van Marktplaats Media gewonnen met het concept ‘pick-up proefrit’ voor Citroën en wint daarmee een campagne ter waarde van 25.000 euro op Marktplaats. Het bureau voegt waarde toe voor zowel Citroën als de bezoekers van Marktplaats. Het proces tussen koper en verkoper vereenvoudigt door het gratis aanbieden van een proefrit in een Citroën tijdens het ophalen van de gekochte spullen.
 
Marktplaats Media is verrast door het niveau van de inzendingen door de creatieve bureaus. De jury beoordeelde de concepten onder andere op haalbaarheid, effectiviteit, innovatie en creativiteit. Joep Hutschemakers, hoofd Marktplaats Media, legt de jurykeuze uit: ‘Euro RSCG presenteerde een goed uitvoerbaar concept voor Citroën gebruikmakend van intentdata van Markplaats. Het is een slimme manier om binnen een vertrouwde omgeving voor een relevante doelgroep traffic te genereren naar de dealer én een proefrit te realiseren. Ze betrekken de lokale dealer hiermee goed bij een landelijke online campagne.’
 
Het concept richt zich op jonge, aanstaande ouders die een scala aan babyspullen nodig hebben en deze kopen op Marktplaats. Met een gratis pick-up proefrit met de Citroën C4 Picasso ervaren zij de comfortabele en ruime wagen waarmee zij de babyspullen kunnen vervoeren. Huub Haarhuis & Matthijs Vrooijink, creatief team van Euro RSCG Amsterdam: ‘We zijn erg blij dat we de jury hebben overtuigd van de kracht van ons concept. We hebben een unieke service bedacht waarbij het mes aan twee kanten snijdt. We vereenvoudigen zowel het aankoopproces van Marktplaats-artikelen als de autoverkoop van Citroën.’
 
De jury was bovendien erg te spreken over het concept van Black Magic Marker voor de Vereniging Verkeersslachtoffers. Daarom heeft Marktplaats Media besloten een eervolle vermelding en een bijbehorende prijs weg te geven aan het bureau dat op een gedurfde manier aandacht vraagt op Marktplaats voor een maatschappelijk probleem: hardrijden.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.
RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Financieel pagina

Financieel