Marketing Nieuws

We kijken 44 minuten per week in folders

We kijken 44 minuten per week in folders 25-05-2012 -

 De gemiddelde Nederlander besteedt 44 minuten per week aan het lezen van folders. Op jaarbasis komt dit neer op 38 uur, bijna een volle werkweek. Met het doorbladeren van folders kan de consument 33% besparen op de dagelijkse boodschappen. Dit zijn enkele resultaten uit recent onderzoek van de Consumentenbond en het jaarlijkse DDMA Thuis Binnen Bereik-onderzoek naar het bereik, respons en waardering van huis-aan-huis folders dat is gepubliceerd.

Ondanks de economische crisis en de groeiende hoeveelheid informatie via internet en nieuwe media, blijft de folder populair onder zowel winkeliers als consumenten. Het aantal folders per huishouden is in 2011 wel licht gedaald van 36,9 naar 36,5 folders per week. Daarentegen is de overall waardering voor het medium door consumenten nog nooit zo hoog geweest: de huis-aan-huis folder krijgt een 7,4 als rapportcijfer.
 
Naast het bereik meet het onderzoek ook de waardering en aantrekkelijkheid van alle verspreide folders in 2011. De scores van een folder worden op deze drie aspecten opgeteld tot de TBB-score. De maatstaf voor de Gouden Deurmat, de prijs voor de beste consumentenfolder van het jaar. Gistermiddag is tijdens het jaarlijkse congres ‘Dag van de Brievenreclame’ de Gouden Deurmat uitgereikt aan Kruidvat. Nummers 2 en 3 waren de folders van Albert Heijn en Aldi.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Reacties

Commentaar wordt gewaardeerd, mits u de reactieregels respecteert. Door te reageren, geeft u aan deze regels te hebben gelezen en er mee in te stemmen. De redactie van RW Online behoudt zich te allen tijde het recht voor reacties die niet aan de regels te voldoen, te wijzigen of te verwijderen. Uw e-mailadres wordt uitsluitend gevraagd om misbruik van de reactiemogelijkheden te voorkomen. Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond en wordt niet gebruikt voor marketingdoeleinden. We bewaren uw gegevens strikt vertrouwelijk.
 
Naam :
E-mail adres :
Reactie :
Gegevens onthouden?
Ja Nee
RSS feed van de Bureau Nieuws pagina

Bureau Nieuws

RSS feed van de Media Nieuws pagina

Media Nieuws

RSS feed van de Financieel Nieuws pagina

Financieel Nieuws