Marketing Nieuws

Second screen populair tijdens Tour de France

Second screen populair tijdens Tour de France 12-07-2012 -
ŠKODA en RTL Nederland introduceerden vorige week het spel Le Tour du Sofa, een second screen app waarmee tourkijkend Nederland tijdens de etappes van de Tour live mee kan strijden in een eigen klassement, vanaf de bank. De eerste week besteedden ruim 20.000 spelers gemiddeld 1 uur per etappe aan het doen van voorspellingen en beantwoorden van trivia. Totaal kwamen ruim 50.000 voorspellingen over dagwinnaars binnen, waarvan 15% correct was. 
 
ŠKODA is al sinds 2004 hoofdsponsor van de Tour de France, 's werelds grootste wielerevent en ondersteunt de tourorganisatie met maar liefst 300 auto’s. Daarnaast sponsort ŠKODA de witte trui en maar liefst 9 ProTour-wielerploegen, die met zeker 100 auto’s aan de start verschijnen.Om de betrokkenheid van wielerfans tijdens de tour te vergroten, lanceerde ŠKODA dit jaar de Tour du Sofa app. 
 

De app stelt spelers in staat tijdens elke etappe voorspellingen te doen over de resulaten van sprints en beklimmingen. Daarnaast worden spelers getest op hun reactievermogen en op kennis rondom de Tour; belangrijke gebeurtenissen in de koers zoals valpartijen en materiaalpech van renners zorgen voor extra spel-elementen, allemaal met als doel de betrokkenheid bij de rit van die dag te verhogen, en de confrontatie met het merk ŠKODA op sympathieke en relevante mannier te garanderen. 


RSS feed van de Bureau Nieuws pagina

Bureau Nieuws

RSS feed van de Media Nieuws pagina

Media Nieuws

RSS feed van de Financieel Nieuws pagina

Financieel Nieuws