Clear Channel lanceert interactief mediaplatform op scholen

21-01-2014 (08:30) - Toeleveranciers

Mobiel internet en schoolgaande jongeren vormen een unieke en onafscheidelijke combinatie voor adverteerders. Clear Channel Hillenaar vertaalt deze combinatie in het eerste interactieve indoor netwerk dat 3 maart wordt gelanceerd. 
 
Na de succesvolle lancering van het interactieve netwerk op Abri’s, voorziet Clear Channel al haar Schoolboards en Studi’s van interactieve tags met Near Field Communication (NFC) en QR (Quick Response).
 
Ruim 60% van de jongeren bezit tegenwoordig een smartphone en zelfs 86% van de jongeren tussen 12 en 25 jaar is regelmatig mobiel online (Young Works, 2013). Het interactieve netwerk biedt adverteerders derhalve dé mogelijkheid tot directe interactie met scholieren en studenten. Via een simpele ‘tap’ of ‘scan’ met hun smartphone bekijken zij direct filmpjes, downloaden zij kortingscoupons en volgen en liken zij social media. 

Ook onderwijsinstellingen kunnen optimaal gebruik maken van het interactieve netwerk voor het werven van jongeren voor open dagen, bijvoorbeeld door een inschrijfformulier te koppelen, een introductiefilm te tonen of scholieren direct door te verwijzen naar de website met achtergrondinformatie, opleidingsmogelijkheden en plattegronden.