Digital Out of Home campagne werkt voor nieuw modemerk

13-07-2016 (11:14) - Toeleveranciers

Ngage Media heeft in samenwerking met Kinetic een kwantitatief onderzoek laten uitvoeren naar het effect van Digital Out of Home (DOOH) op de naamsbekendheid van het recent gelanceerde modemerk ‘Bellamy Gallery’. 

Het nieuwe modemerk Bellamy Gallery heeft haar deuren in mei geopend in Haarlem, Rotterdam, Den Bosch en Maastricht. Voor naamsbekendheid zette Bellamy Gallery exclusief de grote impactvolle digitale schermen van Ngage Media in op onder andere de NS Stations en publieke pleinen. Ngage Media en Kinetic hebben onderzoeksbureau JES gevraagd om de resultaten van deze campagne te meten.  

Uit het onderzoek blijkt dat de campagne inzet een significante bijdrage heeft geleverd aan het vergroten van de naamsbekendheid van Bellamy Gallery. Na vier weken campagne is de (geholpen) naamsbekendheid van Bellamy Gallery gestegen tot 22%. 

Opvallend is verder dat jonge vrouwen duidelijk hoger scoren op naamsbekendheid. Dit ligt in lijn met het resultaat dat de jonge doelgroep nog bewuster kijkt naar digitale schermen en daarmee ontvankelijker is voor campagne boodschappen op Digital Out of Home. 

Yvette van den Berg (insights manager Kinetic): 'Met dit valide en solide face to face onderzoek hebben we kunnen aantonen dat Digital Out of Home daadwerkelijk in staat is om (nieuwe) merken te bouwen.'