Weborama breidt uit met Data Management Platform

06-10-2015 (08:51) - Toeleveranciers

8.50 uur - Weborama Nederland, Rich Media-marktleider in Nederland, breidt uit met een nieuw big data platform. Vandaag lanceren zij een geavanceerd ‘Data Management Platform’ (DMP), inclusief circa 400+ miljoen gekwalificeerde Europese profielen (12 miljoen in Nederland), waarmee klanten belangrijke insights kunnen opdoen én haarscherp look-alikes van hun bestaande klanten kunnen bereiken.
 
Het nieuwe Data Management Platform is geïntegreerd met het bestaande Campagne Management Platform en alle activiteiten van Rich Media. Campagnedata en andere eigen datastromen van klanten zijn direct te spiegelen aan de gekwalificeerde profielen van bijna alle consumenten in de markt. Realtime activatie van de zo verkregen inzichten is eenvoudig, aangezien de DMP is aangesloten op alle grote advertentieplatformen.
 
Het Data Management Platform is gebouwd op de bestaande big data infrastructuur van het Franse moederbedrijf, met algoritmen die geanonimiseerde profielen samenstellen uit gedrags- en sociaal-demografische data. Naast het beheren en analyseren van alle eigen datastromen kunnen adverteerders, mediabureaus en publishers op basis van deze profielen nieuwe inzichten verkrijgen over bestaande klanten en prospects. Het platform biedt de mogelijkheid deze inzichten meteen te benutten waarmee relatief snel de - vaak broodnodige - eerste DMP-successen zijn geleverd.