MediaMarkt opent eerste Urban Mobility Store in Europa

MediaMarkt opent eerste Urban Mobility Store in Europa

07-05-2024 (22:35) - Marketing

Zaterdag 11 mei opent MediaMarkt haar eerste Urban Mobility Store van Europa in Antwerpen, onderin de Antwerp Tower. Het nieuwe winkelconcept is volledig gefocust op lichte elektrische vervoersmiddelen.

Er is een aanbod aan elektrische bikes, steps, scooters en wheels (skateboards en monowheels). Het nieuwe winkelconcept van de elektronicaspecialist biedt ook een service- en onderhoudsafdeling en zelfs laadoplossingen. Met de opening van het nieuwe winkelconcept zet het van origine Duitse bedrijf een nieuwe stap in de ontwikkeling van een completere customer experience in hun winkels.

De primeur gaat naar Antwerpen en die locatie is niet toevallig gekozen, want de al bestaande MediaMarkt-winkel in Antwerpen) nam 6 jaar geleden het initiatief om e-steps toe te voegen aan het assortiment. Door het groeiende aanbod en de succesvolle verkoop lanceert de elektronicaspecialist nu een volledig winkelconcept dat daarop is gericht. CEO van MediaMarkt Benelux, Remko Rijnders: “De manier waarop MediaMarkt de ruimte en de middelen biedt aan medewerkers om als ondernemers in te spelen op de verwachtingen in de markt, is voor mij een mooi voorbeeld van hoe wij ondernemerschap binnen de organisatie stimuleren. Zeker omdat dit de eerste urban mobility winkel van MediaMarkt in Europa is.”

Groeiende vraag naar e-mobility producten

De vraag naar lichte elektrische voertuigen is sterk gestegen en dat merkt ook MediaMarkt. De elektronicaspecialist zag de vraag naar e-steps in België toenemen. Daarnaast zijn er tussen 2021 en 2023 naar schatting 150.000 e-scooters verkocht via Belgische verkoopkanalen, waarvan Mediamarkt er iets minder dan de helft voor haar rekening nam. MediaMarkt verwacht dat deze trend zich verder blijft ontwikkelen. Tussen 2021 en 2023 waren de Antwerpse winkels goed voor een derde van alle e-mobility verkopen van MediaMarkt in België.

Rijnders: “De wereld wordt steeds voller en dat is zeker in steden goed zichtbaar. Schaarse parkeerplekken worden steeds duurder, zware voertuigen worden uit stadscentra geweerd en de prijs van luxe vervoersmiddelen blijft stijgen. Er komt daardoor meer vraag naar toegankelijke, milieuvriendelijke urban en e-mobility producten; daar spelen we nu op in met producten die dichtbij ons kernassortiment staan. Ik denk dat we met de opening van deze winkel in een nieuw format weer laten zien dat MediaMarkt bovenop de trends zit en daar slagvaardig op inspeelt. Dat maakt mij trots.”

Over mogelijke uitbreiding in de toekomst zegt Rijnders: “Uiteraard kijken we bij succes of en hoe we dit innovatieve winkelformat verder kunnen uitrollen in Europa. Hierbij moeten we ook rekening houden met de lokale wet- en regelgeving rond het gebruik van dit type vervoersmiddelen. Deze is namelijk, in ieder geval op dit moment, overal anders ingericht.”

 


Bureaus

Media

Economisch