'We creëren een content powerhouse'

06-11-2015 (10:19) - Appen met

Begin van de week werd bekend dat Jacques Vereecken, CEO van Caviar Amsterdam, met zijn team verder onder de naam TheBoardRoom. L-A-D-A, de New Talent Pool van Caviar Amsterdam, gaat over naar Jelle Kolleman’s contentstudio Made.For.Digital.

De heren Vereecken en Kolleman zijn er deze week ongelooflijk druk mee, maar we hebben ze dan toch te pakken gekregen voor een WhatsApp-onderonsje.


Yes! Gelukt.
Jacques Vereecken: ‘Yep’

Goedemorgen heren.
Jacques Vereecken: ‘Nu Jelle nog.’

Prima. Allereerst van harte met de nieuwe samenwerking.
Jacques Vereecken: ‘Thanks.’

We zullen nog even op Jelle wachten.
Maar de agenda's zijn behoorlijk volgepropt deze week he?

Jelle Kolleman: 'Klein momentje.. :)'
Jacques Vereecken: 'Zo gaat dat. Van kvk tot bankpas. Alles moet om.'
Jelle Kolleman: 'Yes!'
Jacques Vereecken: 'Gelukkig bellen we na om te lezen wat er stond.' 
Jelle Kolleman: 'Hi Jasper, moggeh!'

Morge! Het nieuws over de samenwerking is al even bekend maar we konden dit whatsapp interviewtje niet eerder plannen. Begrijpelijk natuurlijk.
Waarom deze stap tot samenwerking zetten?
Jelle Kolleman: 'Eigenlijk zijn het twee stappen geweest.'
Jacques Vereecken: 'We gaan nu ook samen in jelle's mail.  
Jelle Kolleman: 'Stap 1, Caviar wordt TheBoardRoom, als onderdeel van MediaMonks en stap 2, De logische samenwerking tussen The BoardRoom en Made.For.Digital. En wat we daarmee bereiken is het volgende; Allereerst creëren we hiermee een content powerhouse. We kunnen het hele spectrum aan, van high-end directors driven tot meer web-content. All screen film productie dus. 
Daarnaast, heel praktisch, was het voor MFD heel fijn dat we bij Jacques konden intrekken en zo een mooie landing in Amsterdam maken.'

Yes bedankt, helder.
@Jacques, ook leuk om beiden reacties te geven. Juist wel geinig in zo'n groepapp. zie maar.
Mediamonks is zowaar nog groter geworden… Hier zullen de kleine bureaus niet blij mee zijn. Of wat jullie?
Jacques Vereecken: 'Ok, ik ben weer apart.'
Jelle Kolleman: 'Bureaus is een breed begrip. Wij werken voor kleine en grote bureaus.'
Jacques Vereecken: 'Wij zijn geen concurrent van de bureaus. Integendeel, we ondersteunen ze. Geldt ook voor MM.'

Gaat Caviar als naam verdwijnen?
Jacques Vereecken: 'In Nederland wel.'

Wat kunnen we van jullie allemaal voor spannends verwachten?
Jacques Vereecken: 'We zijn nu al aan het pitchen op een geintegreerde productie. Niet spannend, maar wel heel smart.'

Wat voor productie?
Jacques Vereecken: 'Een geïntegreerde. Oftewel, we gaan vanuit een productie meerdere media bedienen; TV, online, fotografie.'

Voor wie?
Jacques Vereecken: 'Controle op creativiteit in alle geledingen.'
Jelle Kolleman: 'En dat is denk ik echt uniek, creatieven willen toch graag voor bijvoorneeld TV met high-end productie maatschappijen en regisseurs werken, maar tegenwoordig heb je veel meer materiaal nodig voor allerlei andere platformen.'
Jacques Vereecken: 'Voor wie? Dat is het spannende gedeelte. Dat mogen we nu niet zeggen :-)'

Haha. Ik moet het toch proberen. Maar zijn jullie het ermee eens dat deze samenwerking een grote impact heeft op de branche? Anders gezegd: wat is die impact volgens jullie?
Jelle Kolleman: 'Wat de impact gaat worden lijkt me moeilijk te voorspellen. Wij hebben wel hoge verwachtingen van de combinatie van digital en high-end filmproductie. Ik denk dat vele creatieve bureaus hier blij mee zullen zijn.'

Wat is daar de meerwaarde van, sterkere online campagnes?
Jacques Vereecken: 'Dat zal nog blijken. We blijven gewoon doen wat we al deden. Alleen werken we meer samen met de productie specialisten van andere media. Uiteindelijk zijn we allemaal producers van visuele content. 
Door beter samen te werken, lekt er minder budget waardoor we af en toe toch die betere acteur of cameraman kunnen regelen.'

'Wat zijn de internationale ambities?'
Jacques Vereecken: 'Het netwerk van MediaMonks biedt ons meer kansen dan het vorige netwerk mij ooit heeft gegeven. De ambitie is om al die kansen met beide handen aan te pakken.'
Jelle Kolleman: 'En wij van MFD zijn het bewijs dat dat netwerk voor je kan werken. Dit jaar hebben we 60% internatonale business gedaan.'

Top. Is er nog iets meer dat jullie kwijt willen via deze weg?
Jacques Vereecken: 'er wordt even hard nagedacht....'

Ik hoor het kraken.   
Jacques Vereecken: 'We zijn constant op zoek naar nieuw talent, dus gebruik graag deze ruimte als oproep :-)'
Jelle Kolleman: 'En wij hebben twee nieuwe producties voor Engelse klanten 'bijna' af.. dus als die live staan, hoor je het meteen!'
Jacques Vereecken: 'gaan we nou ook nog bellen?'

Fijn! Yes graag! 
Dat is voor een ander interview in het blad. Ik bel Jelle, goed?

Jelle Kolleman: 'Prima!'