180 van start met high-end divisie 180 LUXE

30-06-2021 (13:37) - Bureaus

Enkele maanden na de komst van het RE-UP-team kondigt 180 de lancering aan van de nieuwe unit 180 LUXE. Voortbouwend op hun ervaring met wereldmerken zoals Piaget, Dior, Chopard, Valentino Beauty en Prada, legt 180 LUXE de focus op innovatie en culturele relevantie voor luxeklanten. Merken die de ambitie hebben om bepalend te zijn in de cultuur van morgen en daarin een betekenisvolle positie willen innemen. 180 LUXE wordt geleid vanuit Parijs en Amsterdam met ondersteuning vanuit New York, LA, Dubai en Tokio door managing partners Laurent François en Pierre Humeau.
 
"In de afgelopen zeven jaar zijn we stevig met onze luxeklanten meegegroeid. We zijn met hen in opkomende communities gedoken en hebben gepionierd met de beste experts in hun vakgebied, waaronder 3D-animaties, decorbouw, filters, noem maar op. We kunnen onder deze unit onze klanten een breed scala aan diensten bieden, waaronder onderzoek en insights, planning en strategie, high-end content creatie en community management.”, aldus Managing Partner Laurent Francois.
 
Sander Volten, Global CEO van 180: "180 LUXE is een uitstekend voorbeeld van waar 180 in 2021 naar toe gaan als modulair ecosysteem. 180 LUXE zal worden geleid vanuit Parijs, het epicentrum van de luxury en mode industrie. We kiezen voor een radicaal gezamenlijke aanpak om internationale trends aan te boren voor onze klanten in Azië, Amerika, het Midden Oosten en Europa. Hiermee schrijven we een nieuwe bladzijde in de 20-jarige geschiedenis van 180, "That’s The World As It Could Be!”.
 

De cultuur van morgen

Pierre Humeau is ontzettend blij om de propositie te kunnen versterken met deze nieuwe stap: "Onze klanten en hun merken zijn altijd op zoek naar een ‘fresh perspective’ zoals we zeggen bij 180. De traditionele modellen in luxe- en premiummerken veranderen nu culturele relevantie en snelheid belangrijk zijn om toonaangevend te zijn. Wij houden de vinger aan de pols om de klanten van luxemerken te blijven begrijpen, naarmate de technologie evolueert en hun belangen veranderen naar duurzaamheid en het achterlaten van een betekenisvolle legacy. We kijken uit om samen met onze klanten maar ook met de kennis binnen het 180 eco-systeem grenzen te blijven verleggen om de cultuur van morgen te beïnvloeden.”
 
 

Media

Marketing

Economisch