Blauw Gras aan de slag voor KWF Kankerbestrijding

17-09-2021 (11:45) - Bureaus

Social content bureau Blauw Gras neemt voortaan de social strategie en -campagnes van KWF op zich. Blauw Gras gaat helpen het merk online beter op de kaart te zetten. Het eerste wapenfeit van de samenwerking is een campagne om het opkomstpercentage voor het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker te verhogen.
 

Step up in branding

Blauw Gras zal KWF gaan helpen een sterke online aanwezigheid te creëren op basis van de nieuwe merkidentiteit. Er werd geen pitch uitgeschreven, maar de partijen vonden elkaar in meerdere chemistry sessies. Hieruit volgde een vrijblijvend project, waarna een samenwerking voor de lange termijn werd geformaliseerd. “Na een lange en goede samenwerking met Jalt werd het tijd onze branding naar een nieuw niveau te tillen,” zegt Fiona Citroen, Team lead social media & coördinator corporate projecten bij KWF. “De samenwerking verloopt erg goed en prettig; Blauw Gras kon direct aan de slag met een aantal mooie projecten. Er lopen veel campagnes vanaf augustus t/m het eind van het jaar. Blauw Gras verrast ons elke presentatie met hun creativiteit. Bovendien voelen zij het merk KWF erg goed aan.”
 
Blauw Gras is trots om de krachten te bundelen met KWF, en zo samen het verschil te maken tegen kanker en voor het leven. Erik Wiese, co-founder van Blauw Gras zegt, “Wij kijken er onwijs naar uit om KWF te helpen met hun missie om niet de ziekte maar de mens centraal te zetten. Ons geloof is dat de juiste social mindset hopelijk een verschil maken voor dit prachtige merk.”
 

Media

Marketing

Economisch