SNS op de barricade voor een betere financiële toekomst van jongeren

15-03-2021 (16:30) - Economisch

SNS richt zich de komende jaren meer op de jongere generatie. De bank wil een actieve rol spelen in het bieden van oplossingen voor de financiële zorgen en problemen van jongeren. Aan de hand van de thema’s Wonen & Leven, Werken & Ondernemen en Geld voor Nu & Later introduceert SNS dit jaar meerdere initiatieven en activaties die gericht zijn op deze doelgroep. Future Money Talks is het startschot – een panel waar journalisten, influencers en SNS met elkaar én jongeren zelf in gesprek gingen over deze thema’s.
 
Het panel vond vorige week donderdagavond plaats in The Student Hotel in Amsterdam met gasten als Laurens Dassen (lijsttrekker Volt), CNV voorzitter Justine Feitsma, influencer Défano Holwijn, ondernemer & schrijver Ginny Ramkisoen en Marieke Commandeur, manager Maatschappelijke Impact bij SNS . Onder leiding van Anke de Jong (hoofdredacteur Glamour Nederland) en televisiepresentator Tim Senders sprak het panel over en met jongeren over onderwerp als de arbeids- en woningmarkt, studieschuld, beleggen en financiële kennis.
 

Jongeren zijn onze toekomst

Future Money Talks is een gevolg van verschillende inzichten die SNS de afgelopen jaren heeft opgedaan omtrent de financiële situatie van jongeren en de zorgen die er leven.
Marieke Commandeur: “SNS ziet de belemmeringen waar jongen tegenaan lopen en hoe deze hun nu en in de toekomst in de weg staan. Dat terwijl juist jongeren onze toekomst zijn. SNS wil niet over jongeren praten, maar mét hen in gesprek gaan hierover.”
 
Met de opgedane inzichten wil SNS niet alleen een luisterend oor zijn, maar deze inzichten ook meenemen in het verder ontwikkelen van de dienstverlening. In lijn met de groeistrategie van de Volksbank die op 12 februari 2021 is aangekondigd gaat SNS zich meer richten op het aanspreken van jongeren. Future Money Talks is een concreet voorbeeld en hiermee maakt SNS zich hard voor de jongere generatie.

Volgens SNS zijn er verschillende factoren die invloed hebben op het financiële welzijn van mensen, zoals actief sparen, bewust bezig zijn met je eigen financiën en hier de verantwoordelijkheid voor voelen én vertrouwen hebben in je eigen financiële vaardigheden. Om meer bewustwording te generen op dit vlak introduceert de bank dit jaar meerdere campagnes en activaties.

Future Money Talks is terug te kijken via deze link

Bureaus

Media

Marketing