Whoppah breidt uit naar Franse markt

Whoppah breidt uit naar Franse markt

23-04-2024 (13:05) - Marketing

Whoppah, Europa's grootste online marktplaats voor tweedehands design, is nu ook officieel actief in Frankrijk. Door toe te treden tot de op e´e´n na grootste markt van Europa breidt Whoppah haar aanbod voor kopers e´n verkopers op haar platform aanzienlijk uit. Met de expansie naar Frankrijk is Whoppah nu actief in vier Europese landen.

Evelien Bunnik-Remmelts, medeoprichter en COO van Whoppah: "De uitbreiding naar Frankrijk is een belangrijke stap in onze ambitie om een pan-Europese designmarktplaats te worden." Dankzij aanzienlijke investeringen in een schaalbaar platform in de afgelopen twee jaar kan Whoppah snel groeien in Frankrijk. "Door het platform beschikbaar te maken voor Franse klanten, brengen we vraag en aanbod van zowel binnen als buiten Frankrijk samen. Deze uitbreiding biedt liefhebbers van tweedehands design nu ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld het beste Dutch design te kopen en brocant design te verkopen aan liefhebbers in andere landen. Dit vergroot niet alleen de markt, maar zorgt ook voor meer diversiteit aan stijlen op ons platform."

Groeiende markt

Er is ook in Frankrijk een groeiende vraag naar het online kopen van tweedehands design. Met een internetpenetratie van bijna 94% is het aantal mensen dat zich online orie¨nteert en daar aankopen doet heel groot. Het is een land waar vintage design en brocante zeer geliefd zijn en waar ook steeds meer waarde wordt gehecht aan circulariteit. Dat biedt ook voor Whoppah enorme groeikansen. De afgelopen jaren groeide het aantal Franse bezoekers van whoppah.com gestaag en er zijn inmiddels een paar duizend verkopers actief.

Grootste Europese speler

Whoppah heeft zich tot doel gesteld de grootste speler in Frankrijk te worden en verwacht er volgend jaar een verkoopvolume van miljoenen euro's te realiseren. Begin vorig jaar zette Whoppah haar eerste stappen op de Duitse markt en inmiddels laat de onderneming daar al een stevige miljoenenomzet zien. "Frankrijk is voor ons een enorm belangrijke markt waar we veel van verwachten. Het Europese netwerkeffect, dat voor een marktplaats zo cruciaal is, zal ons verder helpen opschalen en onze positie als Europese leider van tweedehands design versterken", aldus Bunnik-Remmelts.

Over Whoppah

Whoppah is een marktplaats voor tweedehands design en kunst, waar kopers en verkopers elkaar kunnen vinden om items een nieuw leven te geven. Whoppah is actief in Nederland, Belgie¨ en Duitsland en is opgericht door Thomas Bunnik en zijn vrouw Evelien Bunnik-Remmelts, tevens bestuurders, en wordt mede geleid door Martijn Leenaers, investeerder en CFO. Andere investeerders zijn onder andere Wilfred Genee, Nick Schilder, Winston en Renate Gerschtanowitz, John de Mol, Ad Nederlof, Jaap Kooijman, Lorenzo Bas, Daniel Gebler (CTO en mede-oprichter Picnic) en Guido Fambach (Vice President Sales, Just Eat Takeaway).
 


Bureaus

Media

Economisch