Krachtenbundeling voor diversiteit in marketing, communicatie en media

23-08-2018 (16:32) - Media

Als vervolg op het diversiteitscongres vorig jaar, organiseren IAA, IAB Nederland en MWG in oktober dit jaar een tweede editie van het evenement. Omdat het onderwerp diversiteit iedereen in het marketing-, communicatie- en mediavak raakt, hebben andere organisaties zich aangesloten bij dit initiatief: BVA (Bond van Adverteerders), DDA (Dutch Digital Agencies), en stichting Include Now.


Willem-Albert Bol, co-voorzitter IAA: “Hoewel wij op gebied van diversiteit in ons vak nog heel veel te doen hebben, is het positief te zien dat de urgentie hiervan evident is. Mooi dat wij nu met 8 organisaties samen optrekken. Ook hier geldt: eenheid in verscheidenheid. Diversiteit is de discussie voorbij, wij willen in oktober stappen maken”. 


Nathalie Peters, voorzitter IAB Nederland: “Practice what you preach is mijn motto. Onze leden zijn dag en nacht bezig impact te maken in de razendsnel digitaliserende wereld. Daarbij is het relevant dat zij zich heel flexibel en wendbaar, maar ook zeker divers organiseren. Die juiste combinatie zorgt voor de juiste impact. Ik zie een goede start, maar laten we kritisch blijven en doorpakken.” 


Eric Kip, voorzitter MWG: “In een gefragmenteerd medialandschap is er meer dan ooit noodzaak om het verhaal zelf centraal te stellen. Want hoe kun je dit het beste vertellen via de media? Vanuit MWG vinden we het belangrijk om daar inspiratie voor te bieden, en dat deze verhalen verteld worden door personen die een afspiegeling zijn van de samenleving, zoals deze anno 2018 is. Alleen dan komt het verhaal zo impactvol mogelijk binnen.” 


kleurrijke vijftig

Het “Diversity Event” wordt woensdag 3 oktober georganiseerd in de Zuiderkerk te Amsterdam. Naast een keur aan sprekers en columnisten, zal op het event ook de Kleurrijke 50 worden bekend gemaakt. Een lijst van 50 opvallende vakgenoten die diversiteit op de kaart zetten. Hiervoor is een samenwerking aangegaan met Raja Felgata en Khalid Ouaziz, die al 8 jaar de Kleurrijke 100 samenstellen.

Net zoals op Kleurrijke 100, zal het bij de Kleurrijke 50 van marketing, media en communicatie draaien om vakgenoten die het verschil maken en die met hun werk, persoonlijkheid en visie een bijdrage leveren aan een inclusievere samenleving. In het geval van de Kleurrijke 50 zijn dat vakgenoten die met woord en daad het marketing, media en communicatie vak inclusiever en meer divers maken. 

 


Bureaus

Marketing

Economisch