Nickelodeon gaat naar 24 uur bij Ziggo op kanaal 29

28-11-2016 (16:21) - Media

Vanaf 8 december is kids marktleider Nickelodeon iedere dag weer 24 uur te zien via Ziggo op kanaal 29, dat maakt Viacom International Media Networks vandaag bekend.


Op het 24 uurs-kanaal, dat voor alle digitale Ziggo-abonnees beschikbaar is, is een mix te zien van populaire internationale Nickelodeon-shows als De Thundermans, SpongeBob SquarePants en School of Rock en Nederlandse producties van de kidszender als De Ludwigs, Joy & Bart en Cool Factor.


In de avond breidt Nickelodeon de programmering uit met ondertitelde live action-series waaronder Big Time Rush, Zoey 101 en Drake & Josh. In de nacht, na 00:00 uur komt Nickelodeon met “shows van vroeger” en brengt vintage cartoons terug als Ren & Stimpy, Rugrats (Ratjetoe), Angry Beavers (Boze bevers) en Kenan & Kel onder de titel De Splat. De programma's van De Splat zijn tevens te vinden in de nieuwe Nickelodeon Play app, beschikbar voor iOS en Android.

Victor Coolman, VP en Channel Head Kids & Family: “Met de uitbreiding van onze programmering met ondertitelde shows richten we ons op de iets oudere Nickelodeon-fans. Daarnaast zien we een uitgelezen kans om in de nacht onze vintage animatie te brengen voor iedereen die is opgegroeid met Nickelodeon-series. In meer dan 20 jaar hebben we een brede portfolio opgebouwd van iconische originele Nickelodeon-series, we zijn dan ook heel enthousiast dat we deze nu in Nederland kunnen brengen via Ziggo.”


Bureaus

Marketing

Economisch