Nieuwe serie 'Nooit Verteld' brengt verborgen verhalen van topsportsters aan het licht

Nieuwe serie 'Nooit Verteld' brengt verborgen verhalen van topsportsters aan het licht

11-04-2024 (07:00) - Media

Op 11 april gaat de docuserie 'Nooit Verteld' van start bij AD. In deze videoserie volg je de persoonlijke verhalen van vijf topsportsters die nooit eerder met de buitenwereld zijn gedeeld.

‘Nooit Verteld’ overstijgt het format van een gewone serie; het maakt deel uit van #SameDream, een initiatief van DHL in samenwerking met de sportbonden KNVB, KNHB, Nevobo en NHV om de droom van vrouwensportteams uit te laten komen. Vanaf donderdag 11 april is de eerste aflevering te zien op AD.nl/nooitverteld. Daarnaast wordt de serie via Play uitgezonden op verschillende kanalen van DPG Media.

Nooit Verteld: een blessure verzwijgen voor transferkansen

De serie bestaat in totaal uit vijf afleveringen, waarin Jackie Groenen (voetbal), Laura Dijkema (volleybal), Maria Verschoor (hockey), Raisa Schoon (beachvolleybal) en Lois Abbingh (handbal) hun persoonlijke verhaal vertellen over hun achtergrond en leven naast hun topsport - verhalen die nooit eerder zijn verteld.

Een van de opmerkelijke verhalen die aan bod komt, is het verhaal van Lois Abbingh. Zij verzweeg bewust een knieblessure om te voorkomen dat ze als zwak werd gezien en daardoor haar kansen op een transfer in gevaar zouden komen (hier een fragment uit de aflevering met Lois Abbingh).

Ongelijke media-aandacht

Ondanks dat het vooral de oranje sportvrouwen zijn die de afgelopen jaren voor het Nederlandse succes zorgden, blijft de ongelijke media-aandacht een punt van aandacht. In aanloop naar de komende sportzomer en om de prestaties van sportvrouwen dezelfde erkenning te geven als die van sportmannen, is de serie ‘Nooit Verteld’ ontwikkeld.

Unie partnership tussen negen partners

‘Nooit Verteld’ is onderdeel van #SameDream, een unieke samenwerking, waarbij negen partners hetzelfde doel nastreven om de droom van vrouwenteams in volleybal, hockey, voetbal en handbal uit te laten komen. Om #SameDream meer zichtbaarheid te geven, zijn er vanuit DHL verschillende meeslepende, crossmediale campagnes opgezet. De ontwikkeling van de videoserie ‘Nooit Verteld’, geproduceerd door Monaerk (creative studio gespecialiseerd in sportproducties), is hier een mooi voorbeeld van. Sportmarketingbureau Triple Double en creatief bureau DDB Amsterdam spelen een grote rol om het partnership zowel conceptueel als creatief vorm te geven. Abovo Maxlead en DPG Media brengen het partnership in vele multimediale vormen naar een groter publiek. Met de sportbonden worden de leden en fans bereikt, met DPG Media het grote publiek.

Nooit Verteld, vanaf donderdag 11 april als eerste te zien bij AD.nl/nooitverteld
 


Bureaus

Marketing

Economisch